بیش از ۱۰ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران کردستان انجام شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در راستای برگزاری کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان و از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۵۹۸ مورد دیدار در منزل با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شد.
کد خبر: ۹۱۴۲۰۹۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا نجفی اظهار داشت: از این تعداد دیدار انجام شده، ۹ هزار و ۱۶۱ مورد در سال گذشته و یک هزار و ۴۳۷ مورد نیز در سال جاری بوده است.

وی هدف از این دیدار‌ها را تقدیر از زحمات ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن عنوان کرد و افزود: در این برنامه با والدین، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان متوفی در منزل ایشان دیدار شده است.


جمع آوری زندگینامه و خاطرات بیش از یک هزارشهید


رئیس کمیته ایثارگران و شهدای کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید کردستان همچنین جمع آوری زندگینامه و خاطرات شهدا را از دیگر برنامه‌های این کمیته اعلام کرد و یادآور شد: در این راستا تاکنون آثار، اسناد، خاطرات، زندگینامه، عکس و تصوایر یک هزار و ۲۳۶ شهید استان جمع آوری شده است.


وی اضافه کرد: از این تعداد آثار، ۶۰ مورد در شهرستان کامیاران، ۴۱۶ مورد در مریوان، ۱۵۵ مورد سنندج، ۶۲ مورد بیجار، ۱۳۲ مورد سقز، ۶۱ مورد دیواندره، ۳۲ مورد دهگلان، ۶۴ مورد سروآباد، ۱۱ مورد قروه و ۴۵ مورد نیز در بانه جمع آوری شده است.

نجفی گفت: جمع آوری خاطرات، آثار و اسناد شهدا بعد از برگزاری کنگره همچنان تا زمانی که اسناد کل شهدای استان جمع آوری شود، ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها تا زمان برگزاری کنگره (اواخر خرد اد ماه جاری) برنامه‌های دیگری از جمله غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، اجلاسیه شهدای زن، نصب بنر و بیلبورد و تبلیغات محیطی در تلویزیون شهری انجام می‌شود.

کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان اواخر خرداد ماه جاری در سنندج برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار