رئیس کل دادگستری گیلان گفت: امروز مشکل پسماندها به یک بحران جدی برای استان گیلان تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۱۴۲۰۹۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، احمد سیاوش‌پور در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات زیست محیطی و تالاب‌های استان در حقیقت مستلزم یک اراده و انسجام کلی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه مشکلات تخریب جنگل‌ها در این استان با وجود اینکه کاهش یافته، اما همچنان از سوی برخی افراد در حال انجام است افزود: برنامه نظارت هوایی در جغرافیای استان گیلان می‌تواند کمک بزرگی برای حفظ جنگل‌ها و مراتع استان باشد.

سیاوش‌پور با تأکید بر اینکه مشکل پسماند‌ها به یک بحران جدی برای استان گیلان تبدیل شده است تصریح کرد: البته همه ما خواستار مشخص شدن تکلیف شهردار رشت نیز هستیم و این مشکلات در شأن این مردم نیست و امیدواریم که این موضوع نیز سریع‌تر برطرف شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح گیل‌پارک‌ها که به عنوان یک واحد‌های خدماتی با معماری سنتی این استان به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند اظهار داشت: اجرای گیل‌پارک‌ها در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای استان و ایجاد اشتغال بیشتر نیز بسیار مؤثر است.

سالاری با اشاره به ضرورت طرح تحول چای و طرح جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در این استان خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ رودخانه در استان گیلان داریم که باید از ظرفیت آن‌ها برای اشتغال‌زایی و دیگر مزایا به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های ناتمام استان نیز باید سریع‌تر اقدامات نهایی آن‌ها انجام شود ابراز داشت: اتمام این پروژه‌ها نیز مستلزم یک سرعت مناسب در روند آن است و در بخش بوم‌گردی این استان نیز باید یک جهش اساسی داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات