غل و زنجیر کردن بر گردن حضرت علی علیه السلام و زندانی کردن اهلبیت عصمت و طهارت از نتایج برداشت های غیردینی از تفکر دینی است.
کد خبر: ۹۱۴۲۰۷۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست اعتقادی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همزمان با بیستم ماه مبارک رمضان وایام منسوب امیرالمؤمنین علیهم السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی  برگزار  شد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی در این مراسم با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ، به وقایع صدر اسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس بیانات معصومین علیهم السلام، طرح مباحث اعتقادی و تاریخ اسلام، صیقل قلب را به همراه می آورد و عاملی برای تعمیق روح و نگهداری ما از انحرافات است.

وی، افزود: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلام بعد از بعثت، اولین کلمه ای که خطاب به بستگان خویش ابتدا بیان فرمودند؛ "قولوا لااله الاالله تفلحوا" بود. یعنی ای بستگان من بگویید خدایی جز خدای یگانه نیست تا رستگار شوید.

این کارشناس مسایل دینی اظهار کرد: پایه نظریه اسلام وحدانیت خداست؛ اما آیا با این یک کلمه می توان انتظار داشت که عده ای از عقاید و نظریات خود دست بردارند و به سوی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلام) بیایند؟ البته کار بسیار سختی را پیامبر برای انجام رسالت خود در پیش داشت.

وی، گفت: علی رغم اینکه در روایت غدیر عده ای تردید ایجاد کردند؛ اما بر اساس روایاتی که هم شیعه و هم سنی قبول دارند؛ پیامبر بعد از این کلام خویش بلافاصله فرمودند که اولین کسی که این حرف را قبول کند و ایمان بیاورد، جانشین من خواهد بود و همچون هارون برای موسی می باد.

معصومی افزود: هم شیعه و هم سنی نیز قبول دارند که حضرت علی علیه السلام اولین مردی بود که به دین اسلام ایمان آورد و به وحدانیت خداوند متعال اقرار کرد.

وی، ادامه داد: حدیث ثقلین از دیگر روایات مورد قبول شیعه و سنی است؛ هرچند برداشت های متفاوتی برخی ارائه می کنند؛ اما بر اساس همین حدیث شریف، اگر کسی هم بخواهد که بین قرآن و عترت جدایی بیندازد، قادر به این کار نخواهد بود؛ زیرا قرآن بدون اهلبیت ساکت است و بر اساس روایتی از امام صادق علیه السلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام(ائمه معصوم) قیّمان قرآن و مفسران کلام وحی می باشند.

این کارشناس مسایل دینی، ایجاد گروه هایی همچون داعش را نتیجه برداشت های بی قاعده و بی ضابطه از قرآن دانست و افزود: برداشت از قرآن آزاد است؛ اما برداشتِ آزاد از قرآن ناصحیح می باشد.

وی با بیان اینکه، خطر نفاق از کفر بیشتر است، تأکید کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلام با کفار درگیر بود؛ اما ائمه معصومین با نفاق درگیر بودند. یازده امام معصوم ما را نیز منافقین به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی، تصریح کرد: برخی همواره در طول تاریخ تلاش کرده اند، تفکر غیردینی را در کنار تفکر دینی به خوردِ مردم بدهند. پلورالیزم دینی این بود که عده ای به ناحق خود را تا سطح معصومی همچون حضرت علی علیه السلام بالابردند و گفتند؛ ما برداشت خودمان را از دین و قرآن داریم و تو هم برداشت خودت را داشته باش.

وی، تأکید کرد: غل و زنجیر کردن بر گردن حضرت علی علیه السلام ، زندانی کردن اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و به شهادت رساندن امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا به قصد قربت و رضایت خداوند، همه نتیجه برداشت های غیردینی از تفکر دینی است.

ذکر توسل و روضه در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام پایان بخش این مراسم معنوی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری بود.

ارسال نظرات