امام جمعه اردبیل گفت: در بیان مظلومیت علی (ع) همین بس که وی را مظلوم اول خطاب می‌کنند و این نخستین نه به معنی کمیت بلکه کیفیت مظلومیت است و در طول تاریخ بشریت هیچ فردی به اندازه علی (ع) مورد ظلم واقع نشده و این ظلم همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۴۲۰۶۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

علی (ع) قرآن ناطق بود/ در طول تاریخ بشریت هیچ فردی به اندازه علی (ع) مورد ظلم واقع نشده

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه شنبه در مراسم سخنرانی ماه مبارک رمضان در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: امام علی(ع) بعد از قبول خلافت به دنبال این بود که جامعه اسلامی را به زمان پیامبر(ص) بازگرداند و به همین دلیل هر چیزی که با زمان پیامبر(ص) همخوان نبود کنار زد؛ خود معترف بود که کرده‌هایش توسط گروه کثیری قابل درک نیست اما امام همان کسی بود که پیامبر(ص) او را از خود و ادامه دهنده مسیر خود معرفی کرده بود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: گروهی هنوز هم در مورد اقدامات امام علی(ع) سوال می‌کنند اما مسئله اینجا است که علی(ع) خود قرآن ناطق بود و در طول حیات پربرکتش مظلومیت‌های بسیار دید و در نهایت باید گفت علی(ع) شهید تاویل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: در بیان مظلومیت علی(ع) همین بس که وی را مظلوم اول خطاب می‌کنند و این نخستین نه به معنی کمیت بلکه کیفیت مظلومیت است و در طول تاریخ بشریت هیچ فردی به اندازه علی(ع) مورد ظلم واقع نشده و این ظلم همچنان ادامه دارد.

عاملی افزود: این مظلومیت از زمان پیامبر(ص) آغاز شد و در ادامه بنی امیه و بنی عباس ظلم به امام را ادامه دادند و سنگ تمام گذاشتند و در قرن ششم فردی به نام ابن تیمیه افتراهای متعدد به امام نسبت داده است.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: این مظلومیت از آن جهت اهمیت دارد که ظلم به علی(ع) ظلم به دین است و وقتی علی(ع) مظلوم است امت اسلامی مظلوم واقع شده است و امت از هدایت، علم و دانش و مدیریت علی (ع) محروم می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر رهبر صالحی را از جامعه‌ای بگیرند در واقع مرگ آن جامعه را رقم زدهاند، تصریح کرد: در مظلومیت امام علی(ع) حتی پیامبر(ص) گریسته و قبل از رحلتش از فتنه‌ها و آزارهایی که بر وی وارد می‌شود هشدار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در مظلومیت امام علی(ع) حتی فاطمه زهرا(س) گریسته و بعد از او نیز امامان گریسته‌اند؛ چرا که این مظلومیت، مظلومیت شخصیتی آسمانی است که علمی الهی به وی اعطا شد و خود امیر(ع) نیز به منبر نمی‌رفت مگر اینکه در خاتمه به مظلومیت خود اشاره کند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به شعری عربی که در مصرع نخست آن شاعر روز عید غدیر را بزرگترین روز در تاریخ توصیف کرده و قادر به سرودن مصرع دوم نبوده است، افزود: مصرع دوم را امیر(ع) اینطور خاتمه می‌دهد که مظلومی در تاریخ به مانند علی(ع) نیست.

ارسال نظرات