نشست روشنگری بصیرتی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در کانون بیمارستان علی بن ابیطالب شهرستان زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۲۰۵۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، نشست روشنگری بصیرتی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور پزشکان، پرستاران و پرسنل کادر  در کانون بسیج جامعه پزشکی  بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)  شهرستان زاهدان برگزار شد.
 
سردار غلامرضا باغبانی، مسئول هیئت رزمندگان استان سیستان و بلوچستان  به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در جمع پزشکان و پرستاران و پیراپزشکان بیمارستان علی ابن ابی طالب زاهدان گفت: آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ انجام شد.

وی افزود:آغاز عملیات بیت‌المقدس در نیمه شب دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با هدف بیرون راندن نیرو‌های متجاوز به پشت مرز‌های بین‌المللی، نشان دادن برتری قدرت سیاسی-نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی به عراق و حامیان او در منطقه، انهدام نیرو‌های متجاوز در منطقه بین غرب کارون تا خط مرزی، آزادسازی خرمشهر از اشغال متجاوزین دنبال شد.
 
سردار باغبانی بیان کرد: آزادسازی خرمشهر در حقیقت از اهداف مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس بود که  در ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه شنبه، ۱ خردادماه  مرحله چهارم این عملیات با اعلام رمز «یا محمدبن‌عبدالله»، با حضور رزمندگان انجام گرفت.
 
مسئول هیئت رزمندگان استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: در جریان هشت سال دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر تمام کارشناسان بین المللی نظامی و استراتژیک اتفاق نظر داشتند که با توجه به مسائل نظامی منطقه از جمله تسلیح زمین ایجاد کانال و موانع امکان ندارد نیروی نظامی خرمشهر را فتح کند، اما رزمندگان اسلام معادلات نظامی جهان را تغییر دادند و خرمشهر آزاد شد.
ارسال نظرات