خبرهای داغ:
سرگرد ابراهیمی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه گفت: گروه های جهادی با محوریت بسیج سازندگی تا هر زمان که لازم باشد به روستای شیرگ جهت خدمات رسانی اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۴۲۰۴۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اولین روز خردادماه سال جاری ابرهایی درآسمان سرگردان و به دنبال منطقه ای می چرخیدند که ماموریت به آنها داده شده است.

لحظه موعود ساعت 11 است که منطقه شناسایی شد، شروع عملیات با ریزش باران و تگرگ به همراه رعد و برق در روستای شیرگ آغاز می شود.

هنوز دقایقی  از شروع ماموریت نمی گذرد که مردم صدای غرش سیل را در معابر و زیر پای خود حس می کنند. ناگهان سیلاب تغییر مسیرمی دهد و راه خود را به سمت منازل کج می کند.

در این روستا بافت اکثر منازل قدیمی است بماند، اکثراً دو طبقه یا به قول گذشتگان بالاخانه دارد. طبقه هم کف مخصوص دام و طبقه بالا مسکونی است. همین امر باعث شده طبقات هم کف که از معابر روستا پایین تر و یا هم طراز معابر است سیل وارد و باعث تلف شدن دام های روستا شود و یک خانم 40ساله هم بر اثرریزش آوار در این روستا جان خود را از دست می دهد.

همبستگی جهادی در روستای شیرگ سربیشه از اولین لحظات وقوع سیل/ چشم امید مردم به همت مسئولین

حاجی زاده رئیس بنیاد مسکن سربیشه چنین می گوید: باتوجه به اینکه بافت روستا قدیمی است حدود40الی 50 واحد مسکونی در بررسی اولیه خسارت دیده اند.

اما حضور استاندار خراسان جنوبی در ساعات اولیه و دستور بسیج تمام امکانات جهت امداد رسانی و حضور به موقع گروه های جهادی و امدادی بسیج و سپاه و دیگر نهادها از جمله هلال احمرنگذاشت تا مردم احساس تنهایی کنند.

 در کوچه و پس کوچه های روستای شیرگ گذرم به پیرمردی افتاد که می گفت امید دخترانم را که با سختی فراهم کرده بودم(جهیزیه شان) فنا شد.

 چند قدم جلوتر خانمی گریه می کرد. دو فرزند پسر قد و نیم قد داشت که قبلا شوهرش را هم از دست داده بود حالا خانه اش از کف باز شده  و وارد شدن به آن ریسکی خطرناک بود.

همبستگی جهادی در روستای شیرگ سربیشه از اولین لحظات وقوع سیل/ چشم امید مردم به همت مسئولین

 

اما در این بین بسیجیان بودند که با تمام توان و امکانات هم دوش با دیگر نهادهای امدادی از جمله هلال احمر،  کار لج برداری و لجن کشی را از کف منازل و واحدهای دامداری آغاز کرده بودند.

همبستگی جهادی در روستای شیرگ سربیشه از اولین لحظات وقوع سیل/ چشم امید مردم به همت مسئولین

سرگرد ابراهیمی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه می گوید: گروه های جهادی با محوریت بسیج سازندگی تا هر زمان که لازم باشد به روستای شیرگ جهت خدمات رسانی اعزام خواهند شد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان هم از تخریب 100درصد قنات و اراضی کشاورزی روستاهای شیرگ و باغستان و تلف شدن حدود30 الی40راس دام در روستای شیرگ خبر داد.

ناگفته نماند که 350نفر از مردم روستای شیرگ در70 تخته چادر که در حسینیه و مدرسه روستا برپا شده بود اسکان داده شدند.

همبستگی جهادی در روستای شیرگ سربیشه از اولین لحظات وقوع سیل/ چشم امید مردم به همت مسئولین

در کنار نیروهای هلال احمر که کار توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان را برعهده داشتند ، نیروهای ناحیه مقاومت سپاه سربیشه نیز به توزیع 330پرس غذای گرم در روستای شیرگ که توسط موکب اربعین محبان زینب سربیشه پخت شده بود را برعهده گرفتند.

حال مردم منطقه که در عین دست و پنجه نرم کردن با مشکلات معیشتی و اقتصادی با چنین خسارتی مواجه شدند امیدشان بعد از خداوند به همت و جدیت مسئولین استان برای بهبود شرایط زندگیشان و جبران این خسارت ها است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها