نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: جریان‌های اکثریت مجلس وابسته به اصلاح طلبان مسئول وضع موجود و مشکلات متعدد هستند.
کد خبر: ۹۱۴۱۹۸۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه مجلس که قرار است صبح فردا برگزار شود، گفت: در حال حاضر 2 جریان در مجلس صاحب قدرت بوده و از اکثریت برخودار هستند.

وی افزود: یکی از این جریانات (فراکسیون امید) وابسته به دولت و اصلاح طلبان بوده و موی آنها به زلف دولت گره خورده است و نمایندگان آنها در حقیقت وابسته به تفکر دولت در مجلس محسوب می‌شوند؛ ضمن اینکه تعصبات آنها به جهت‌گیری‌های دولت مرتبط است و اجازه تغییر مسیر را نداده و تمرکز خود را بر وضعیت فعلی قرار داده و در حقیقت ابتکار عمل را از دیگران می‌گیرند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: جریان لاریجانی در مجلس در عمل، تعلق خاطر به دولت دارند و نتوانستند تصمیمات درست را بگیرند. این در حالی است که بازار مسکن و خودرو افتضاح است و وضعیت ذخایر ارزی‌مان به تاراج رفته و پول‌پاشی زیادی صورت گرفته است و مشخص نیست ارزهای دولتی را به چه افرادی داده‌اند و چه کالاهایی وارد شده و حتی کسی هم در مجلس مورد مؤاخذه جدی قرار نگرفت. ضمن اینکه مجلس به عنوان ناظر بر امور کشور نتوانست در تراز انقلاب اسلامی مطالبه‌گری کند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث CFT و کنوانسیون پالرمو با هماهنگی از پیش اندیشیده‌ شده‌ای با دولت، وضعیت را پیش برده و عملاً اختیار و ابتکار عمل را از مجلس گرفتند. ضمن اینکه در بزنگاه‌های مختلف هم در موضوعات متعدد هماهنگی خاصی بین جریان لاریجانی و جریان حامی دولت وجود داشت و عملا نتوانستیم رویکرد انقلابی را در مجلس دنبال کنیم زیرا فرمان مجلس در اختیار ما نبوده و عملا اقلیت مجلس یعنی فراکسیون نمایندگان ولایی رای لازم را نداشت. 

گودرزی گفت: به نظرم بهتر بود فراکسیون نمایندگان ولایی لیست واحد برای انتخابات هیأت رئیسه می‌داد و هویت این فراکسیون را به مردم معرفی می‌کرد.

وی تصریح کرد: وضعیت موجود با مشکلات متعدد و رها شده برعهده دو جریان مذکور است و با آنکه فراکسیون نمایندگان ولایی تلاش زیادی کرد تا مطالبات به حق مردم را پیگیری کند اما چون اکثریت مجلس در اختیار این فراکسیون نبود کارها به خوبی پیش نرفت.

گودرزی گفت: جریان‌های اکثریت مجلس وابسته به اصلاح طلبان و وابسته به آقای لاریجانی مسئول وضع موجود و مشکلات متعدد در کشور است.

وی خاطرنشان کرد:‌ جریان نمایندگان ولایی که اقلیت مجلس هستند با آنکه قدرت کمی در مجلس داشت و نتوانست تعیین‌کننده باشد اما تلاش کرد که مطالبات مردم، انقلاب و منافع نظام اسلامی را پیگیری کند. البته برخی افرادی هم که در جریان فراکسیون نمایندگان ولایی حضور دارند هم در عمل همراه این فراکسیون و جریان نبوده و در تعامل با جریان حاکم بودند لذا دست ما بسته است تا بتوانیم فرمان مجلس را برای عبور از وضعیت فعلی و حرکت به سمت وضعیت مطلوب تغییر دهیم.

ارسال نظرات