به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهبرگزاری مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر در باشتر مراسمی باحضورفرمانده تیپ ۴۸ فتح استان ، اقشار مختلف مردم ،بسیجیان ،خانواده معظم شهدا،رزمندگان ،جانبازان ویادگاران هشت سال دفاع مقدس و برخی مسئولان شهرستان باشت درمسجدالنبی برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۴۱۹۳۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
فرمانده تیپ ۴۸ فتح با بیان اینکه به گفته امام و رهبری فتح خرمشهر فتح خاک نبود، بلکه فتح همه ارزش‌ها بود گفت: برای فتح خرمشهر خون‌های زیادی به زمین ریخت و ازخودگذشتگی‌های زمان جنگ واستقامت رزمندگان اسلام باعث سربلندی کشور در جنگ خصوصا فتح خرمشهر شد.
سردار حکمتیان افزود: دشمن از همان اوایل انقلاب توطئه‌های خود را علنی و آشکار کرد که ایران راتجزیه کند وبحث قومیت‌ها راپیش کشید و به تحریک آن‌ها اقدام کرد و برای ساقط کردن انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد.
وی گفت: مردم به رهبری امام خمینی (ره) وبادستان خالی، اما با ارداه قوی و ایمان بالا وقتی شنیدند به خاک کشور تجاوز شده از اقصی نقاط مختلف کشور به فرمان امام لبیک گفتند واز جان ومال خود گذشتند تا از خاک ومیهن وناموس درمقابل دشمن دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمن ما عراق تنها نبود بلکه ۳۶ کشور دیگر دنیا ازعراق حمایت کردند این جنگ را راه انداختند و صدام را برعلیه ایران تحریک کردندافزود: به این فکر بودند که سه روزه به تهران برسند، اما مردم ما حماسه آفریدند و مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.
فرمانده تیپ ۴۸ افزود: فتح‌المبین اولین عملیاتی بود که ۲۵۰۰ کیلومتر از خاکمان را از دشمن گرفتیم و عراقی‌ها را تا لب مرز بردیم، این موفقیت مهم و بزرگی بود و به لحاظ روحی و روانی رزمندگان به دلیل موفقیت‌های به دست آمده در بالاترین حد قرار داشتند.
وی اضافه کرد:رشادت‌های رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر دشمنان را در بهت و حیرت فرو برد.
ارسال نظرات