خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه نگاه حزبی و جناحی به مسائل برخورد عادلانه را از مجلس گرفته است، گفت: نمایندگان در زمان تبلیغات وعده‌های آن چنانی می‌دادند و حال باید در برابر دولت کوتاه بیایند تا بتوانند وعده‌های خود را عملی کنند.
کد خبر: ۹۱۴۱۹۰۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرنگار بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: سوم خرداد یادآور حماسه جاودانه آزادسازی خرمشهر از اشغال رژیم عراق و سند ایستادگی یک ملت در برابر سلطه گران و متجاوزان است.

وی همچنین ادامه داد: آن روز که صدام با تحریک کشور‌های شرق و غرب و حمایت بسیاری از کشور‌های منطقه حمله همه جانبه خود به ایران اسلامی را آغاز کرد تصور نداشت که کمتر از ده سال طناب دار را بر گردن خود خواهد دید.

خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه فتح خرمشهر پیروزی بزرگی بود که با نصرت و یاری خداوند متعال به نتیجه رسید، خاطرنشان کرد: آزاد سازی فتح خرمشهر با فرهنگ و تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر اینکه در این فتح از همه شهر‌ها و استان‌ها حضور داشتند و این حماسه بزرگ را به وجود آوردند، تصریح کرد: فتح خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت بود که توانست طومار تروریست و تکفیری را در منطقه در هم بپیچد و همین ایستادگی و مقاومت می‌تواند ریشه مستکبران را بخشکاند.

ناهیدی با اشاره به هفته خردادماه روز قانون گذاری و هفته مجلس، اذعان کرد: در حالی که مجلس دهم به سومین سال خود نزدیک می‌شود ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این مجلس در یک جمع بندی کارنامه و نمره درخشانی در حوزه‌های مختلف ندارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان در این بزنگاه‌ها و پرونده‌های مختلفی که مردم در گیر آن هستند می‌توانستند عملکرد بهتر و قابل دفاع تری را بر جای بگذارند، عنوان کرد: نظارت یکی از وظایف مجلس است و اعمال نظارت از طریق رای اعتماد به وزیران، سوال از رئیس جمهوری و وزیران و استیضاح وزیران و… است

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه مجلس با توجه به شرایط فعلی و مشکلاتی که وجود دارد می‌توانست عملکرد بهتری را بروز دهد، تشریح کرد: اصل ۷۶ حق تحقیق و تفحص در این امور را به مجلس واگذار کرده که مجلس این وظیفه اصلی خود را بدرستی انجام نداده است.

وی همچنین در ادامه ابراز کرد: دولت کارخانجات خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است و برخی اعتقاد دارند که قیمتش با قیمت واقعی نیز فاصله زیادی دارد و برخی نیز این بعضی از این کارخانه‌ها را تخریب و تبدیل به برج کرده اند و مقام معظم رهبری بار‌ها این موارد را متذکر شده اند، ولی گویا اراده‌ای در نمایندگان وجود ندارد که سازمان خصوصی سازی را مورد حسابرسی قرار دهند.

ناهیدی با بیان اینکه ملت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی به سر می‌بردم و در این اوضاع کم لطفی‌ها فشار‌ها و سختی‌ها مجلس چه باری را از دوش مردم برداشته است، افزود: چرا تیغ نمایندگان مجلس کند شده و نمایندگان به عنوان وکلای ملت در کجای این معادله قرار دارند؟

وی با تاکید بر اینکه بده بستان‌های حزبی زبان نمایندگان را کوتاه می‌کند و زمینه را برای کند شدن تیغ مجلس فراهم کرده است، اظهار کرد: نگاه حزبی و جناحی به مسائل برخورد عادلانه را از مجلس گرفته است.

خطیب جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه رابطه نمایندگان و دولت با یکدیگر نیز باعث کند شدن تیغ مجلس می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان در زمان تبلیغات وعده‌های آن چنانی می‌دادند و حال باید در برابر دولت کوتاه بیایند تا بتوانند وعده‌های خود را عملی کنند.

وی با بیان اینکه بستر‌ها و شرایطی فراهم شده که مجلس در رأس همه امور نباشد و مجلس ضعف‌های فراوانی داشته باشد، اذعان کرد: با وضع موجود نمی‌توان امیدی به کارکرد مجلس و برگشت به رأس امور داشت.

ناهیدی در پایان با اشاره به روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: باید سعی داشته باشیم با حضور در راهپیمایی روز قدس دین خود را به مردم مظلوم فلسطین ادا کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها