جانشین و مسئول بسیج مساجد و محلات ناحیه مشگین شهرمطرح کرد:

برگزاری همایش ائمه جماعت با هدف تشریح طرح جهاد همبستگی ملی

جانشین و مسئول بسیج مساجد و محلات ناحیه مشگین شهر گفت: روحانی مساجد به عنوان رئیس هیئت امنا مسئولیت طرح همبستگی ملی از مساجد بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۱۴۱۷۹۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

به گزارش سرویس  سازمان بسیج مساجد و محلات، همایش ائمه جماعت، فرماندهان پایگاه ها و هیئت امنای مساجد شهرستان مشگین شهر با هدف تشریح طرح همبستگی ملی در ساخت یک خانه یک مسجد در محل مسجد حضرت معصومه (س) مشگین شهر برگزار شد. در این همایش سرهنگ پاسدار محسن مهدی اوغلی جانشین و مسئول بسیج مساجد و محلات ناحیه مشگین شهر در همایش ائمه جماعت فرماندهان و هیئت امنای مساجد شهرستان ضمن تشریح طرح همبستگی ملی در ساخت هر مسجد یک خانه گفت: این طرح یک امر خدا پسندانه است که به همت مساجد در مناطق سیل زده کشور پیاده خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: مردم با اتحاد و همبستگی توانستند خرمشهر را آزاد کنند و رزمندگان از مساجد عازم مناطق عملیاتی شدند و جهاد کردند اکنون نیز وقت جهاد است تا با طرح همبستگی ملی در ساخت خانه در مناطق سیل زده از همین مساجد به یاری هموطنان حادثه دیده بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: در این ماموریت استان اردبیل در شهر معمولان استان خوزستان به همت مساجد سطح استان ۵۰۰ مسجد با کمک مردمی احداث خواهد شد که سهم این شهرستان در کمک به ساخت این تعداد خانه به ارز ریالی ۳۰۰ میلیون تومان است. وی تاکید کرد: شب های قدر بهترین فرصت برای جمع آوری کمک های مردمی برای گام دوم کمک رسانی به مناطق سیل زده است و بیشترین مسئولیت این امر مهم بر عهده هیئت امنا مساجد هستند.

سرهنگ مهدی اوغلی گفت: در این شهرستان ۱۵۰هزار نفر ساکن هستند که سهم از نفر در کمک رسانی به مناطق سیل زده ۲۰۰۰تومان می باشد.

وی ادامه داد: رئیس هیئت امنا که همان روحانی مسجد می باشد اما متاسفانه تاکنون از آن غافل شدیم مسئولیت جمع آوری این کمک های مردمی رو بر عهده دارند. وی همچنین از رسانه ها و شبکه های اجتماعی خواستار فرهنگ سازی در این امر مهم شد. در ادامه این همایش صمدی رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر گفت: الان در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم اما در کنار مشکلات اقتصادی نباید از مشکلاتی که ماه هاست برای برخی از استان ها به وجود آمده غافل شویم چرا که ممکن بود این حادثه ناگوار برای این استان ها رخ دهد پای باید با درک وضعیت اقامتی و معیشتی آنان به یاری هموطنانمان بپردازیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار