خبرهای داغ:
مام جمعه‌ی شهر بویین‌زهرا:

بزرگداشت نام شهدا، اصالت دادن به هدف‌های اصیل شهیدان است

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ایثار، مقاومت و پیروزی، یادواره شهدای روستای خونان از توابع بخش مرکزی بویین‌زهرا در مسجد جامع این روستا با حضور مسوولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۱۷۷۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این مراسم، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه‌ی شهر بویین‌زهرا ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا بویژه شهیدان عملیات بیت‌المقدس گفت: بالاتر از هر نیکی، عمل نیکوتری است ولی از شهادت بالاتر سعادتی وجود ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه در قیامت لغزش‌های شهید به او نشان داده نمی‌شود، افزود: شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند و از درب مخصوص وارد بهشت می‌شوند که خداوند متعال برای هر کسی آن را باز نمی‌کند.

امام جمعه‌ی شهر بویین‌زهرا گفت: خداوند در قرآن‌کریم فرموده حق ندارید به شهیدان خطاب مرده دهید زیرا آنها عند ربهم یرزقون هستند و در نزد خداوند روزی می‌خورند ولی ما زندگان حیات معنوی شهیدان را درک نکرده و نمی‌کنیم.

رضوانی با بیان اینکه شهادت پایان زندگی نیست، شروع زندگی معنادار و حیات معنوی جدیدی است، افزود: همچنین شهید شدن به معنی باختن و از دست دادن نیست، به دست آوردن چیزی است که ما زمینیان از درک آن مقام عاجز هستیم.

این مسوول گفت: تکریم شهیدان به این معناست که ملت ایران نباید برابر دشمنان سر خم کرده و باید برابر سلطه‌گران ایستادگی و مقاومت کنند و حرفی از سازش، تسلیم، مذاکره و معامله نزنند.

زنده نگه داشتن نام شهدا باعث تداوم انقلاب است

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن نام شهدا باعث تداوم و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی است، گفت: همچنین بزرگداشت یاد شهیدان، اصالت دادن به هدف‌های اصیل شهدا و تشویق کردن دیگران به انجام عمل مقدس به نام شهادت است.

امام جمعه‌ی شهر بویین‌زهرا با بیان اینکه خون شهدا تضمین‌کننده استقامت ملت ایران مقابل دشمنان است، افزود: امروز موثرترین عامل قدرت در مقابل جنگ نرم شهدا برگزاری همین یادواره‌های شهداست.

وی گفت: شهدا و رزمندگان اسلام هشت سال جانانه در دوران دفاع مقدس مقابل دشمنان ایستادند و یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندادند.

رضوانی با اشاره به بیانات امام علی(ع) مبنی بر اینکه خداوند و بهشت حق و حقیقت است و شهدا با حرکت در مسیر الهی به آنها رسیدند، گفت: از نگاه این امام بزرگوار هر کسی که در مسیر کسب رضای الهی گام بردارد، شهید است.

امام جمعه‌ی شهر بویین‌زهرا افزود: امام خمینی(س)، امام شهیدان است زیرا ایشان راه را برای شهدا باز کرد که در این مسیر گام بردارند.

این مسوول گفت: شهدا قرآن‌کریم را تلاوت و به آن عمل کردند، انجام‌دهنده دستورات دینی بودند، واجبات را فهمیدند، نماز، روزه و زکات را به جا آوردند و در مقابل دشمنان کوتاه نیامدند ما نیز باید اینگونه باشیم.

گفتنی است: در این مراسم بهرامعلی کشاورزقاسمی رییس و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویین‌زهرا حضور داشتند

1003/ی30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار