خبرهای داغ:
پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت : بازگو کردن حادثه فتح خرمشهر نوعی شکرگزاری است که ما می توانیم از این قضیه عبرت ها بیاموزیم ، در واقع فتح خرمشهر الگویی برای پیروزی بر مشکلات امروزی جامعه است.
کد خبر: ۹۱۴۱۷۱۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۲

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ خسروی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در شهرستان طبس گفت: ما باید از قضیه فتح خرمشهر که بازگو کردن آن نوعی شکرگزاری است عبرت بیاموزیم و همیشه تاریخ چراغ راه آینده بوده است زیرا که تاریخ تکرار شدنی است .

خسروی افزود: اولین دلیل فتح خرمشهر ایمان و تکیه بر خداوند رزمندگان بود. عراقی ها آمده بودند تا در خرمشهر بمانند و صدام گفته بود اگر ایرانی ها خرمشهر را فتح کنند من کلید بصره را به آنها می دهم . ما باید هشیار تر از قبل باشیم زیرا امروز دشمن دنبال تضعیف و تخریب ایمان ما است .

وی افزود : دومین عامل پیروزی فتح خرمشهر تکیه بر توان داخلی بود ، ما با کمترین امکانات و تجهیزات پیروز شدیم ، جنگ اقتصادی امروز هم باید با تکیه بر داخل  حل شود و باید چشم امید به اروپا و آمریکا را از نگاه خود حذف کنیم و به قول مقام معظم رهبری ریشه مشکلات در داخل کشور است که باید با توان داخلی همه مشکلات حل شود .

وی خاطرنشان کرد : سومین دلیل پیروزی در فتح خرمشهر روحیه جهادی و انقلابی نیرو ها بود ، ما باید در تمام کارها قاطع ، به موقع ، موثر  و با روحیه جهادی وارد شویم .

خسروی خاطرنشان کرد : عامل بعدی که باعث پیروزی در فتح خرمشهر شد، وحدت بود.  امروز مهمترین مسئله روز جامعه  وحدت تمام مسئولین  ، ملت و مردم در مقابله با دشمن و حل مشکلات داخلی است .

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت : عامل دیگری که باعث پیروزی ما در فتح خرمشهر شد و می تواند تمام پیروزی های ما را تضمین کند ولایتمداری و لبیک به ولایت فقیه است و گام دوم انقلاب نقشه راهی است که امروزه رهبر انقلاب برای ما مشخص کردند .

وی در پایان عنوان داشت: ما با ولایت مداری،  ایمان به خداوند ، تکیه بر داخل ، وحدت و روحیه جهادی می توانیم از جنگ اقتصادی کنونی هم عبور کنیم ؛ به شرط اینکه مردم همانگونه که این ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت کردند از این به بعد هم در میدان باشند ؛ در واقع مرگ با عزت بهتر از زنده بودن با ذلت است ،  که امروزه متاسفانه وهابیت و عربستانی ها با آن دچار شده اند .

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها