در نشست بسیجیان شهرکرد عنوان شد:

احکام اسلامی ضامن سعادت دنیا و آخرت هستند

نشست معرفتی اخلاقی با موضوع روزه و طب اسلامی در پایگاه حضرت خدیجه(سلام الله علیها)مهدیه(غرب شهرکرد) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۷۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ خانم نوراللهی از کارشناسان طب اسلامی در این نشست پیرامون اهمیت روزه در ماه مبارک رمضان به ایراد سخن پرداخت.

وی، افزود: آئین های مختلف و ادیان الهی روزه را به شیوه خاص خود داشته و دارند و در اسلام نیز دستورالعمل این دین مبین الهی، برای سعادت دنیوی و اخروی بشریت از سوی شارع مقدس ابلاغ شده است.

نوراللهی، ادامه داد: با گذشت زمان و پیشرفت علوم تجربی، زوایایی گوناگون احکام اسلامی و فواید و آثار آنها مشخص می شود و بیش از پیش به اهمیت و عظمت این دین جامع و کامل پی می بریم.

وی، با اشاره به تحقیقات مختلفی که از سوی دانشمندان مختلف از جمله پژوهشگران غربی در زمینه روزه صورت گرفته را یادآور شد و افزود: بسیاری از غیرمذهبیون نیز به منظور ارتقای سلامت خود به روزه گرفتن گرایش پیدا کرده اند.

نوراللهی تصریح کرد: با محدود شدن مصرف غذا در اثر روزه، متابولیسم بدن  افزایش پیدا می کند و بر اساس نظریات محققان این فرآیند به مبارزه با پیری جسم کمک می کند.

وی، تأثیرات روزه بر سلامتی روان را نیز یادآوری کرد و گفت: معده، مرکز تجمع امراض و بیماری هاست و با روزه گرفتن و همچنین پرهیز از پرخوری،  فرصتی به سلول های بدن می دهیم تا بتوانند خود را بازسازی کنند.

ارسال نظرات