عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه دولت کاری را که نمی‌تواند انجام دهد گردن مجلس می‌اندازد.
کد خبر: ۹۱۴۱۵۰۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد عزیزی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به کاغذبازی و نظام بروکراسی در نظام اداری کشور، اظهار داشت: ما باید قبول کنیم دولت فربه شده و بسیار سنگین است.

وی افزود: همانگونه که یک فرد با وزن زیاد خود را به زور می‌کشد، دولت هم به قدری فربه شده که خود را در نظام اداری به زور می‌کشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که شهردار بودم نامه‌ای که دستور می‌زدم تا زمانی که به معاونم برسد دو روز طول می‌کشید، یعنی ما مردم را با این بروکراسی عاصی می‌کنیم. 

عزیزی عنوان کرد: یک نفر زمانی که می‌خواهد مجوزی بگیرد ما کارگزار‌ها و نظام اداری‌ها طرف را بیچاره می‌کنیم. میانگین صدور یک مجوز اعم از تولیدی و غیره حداقل یک سال است، افرادی که گلایه دارند حق دارند.

 وی تصریح کرد: یک نفر زمانی که می‌خواهد کارگاه یا کارخانه‌ای تاسیس کند در تک تک دستگاه‌ها و روال اداری گیر می‌کند، یعنی هر کدام از اینها هر روندی را که می‌خواهند طی کنند فشار وارد می‌کند.

عزیزی با اشاره به اینکه ابزارهای نظارتی مجلس محدود است، گفت: کار را باید به دست بخش خصوصی سپرد و برون سپاری کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اشتباه ما اینجاست که متاسفانه دولت کاری را که نمی‌تواند انجام دهد گردن مجلس می‌اندازد.

وی با طرح این سوال که در کجای دنیا بیش از 15 هزار قانون دارد، گفت: در کدام کشور دنیا مجلسش اینهمه قانون گذاشته است؟ ما باید رفع موانع را انجام دهیم. 

عزیزی با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین موجود زائد است و درجه اعتبارشان گذشته است،‌ عنوان کرد: راهکار این است که دولت در داخل وزارتخانه تصمیم‌ گرفته و مصوبه‌ای را مشخص و برون سپاری کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: من به دولتی‌ها توصیه می‌کنم به کشوری همچون گرجستان نگاه کنند، آنجا ساختمانی بنا کرده‌اند که بر اساس آن هر کسی هر کار اداری دارد صبح یه این ساختمان مراجعه کند بعد ازظهر حتما کارش انجام شده است. هزینه‌ای ندارد ما باید به سمت این کارها برویم. 

وی در خاتمه ابراز تاسف کرد که دولت فربه و سنگین شده و معلوم نیست سر و ته این دولت کجاست.

ارسال نظرات