خبرهای داغ:

آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اسارت

الطاف و امدادهای غیبی الهی ادامه داشت تا این‌که خرمشهر پس از578 روز اسارت در چنگال دشمن بعثی آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی ایران بازگشت.
کد خبر: ۹۱۴۱۴۸۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ چهارمین مرحله عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس در اول خرداد1361 به قصد آزادسازی خرمشهر آغاز گشت، این عملیات که با رمز «یا‌محمدبن عبدالله(ص)» شروع شد در مراحل اولیه با تصرف پاسگاه مرزی کوشک همراه بود.

هم‌چنین ضربات هولناک و سختی بر تیپ‌های گارد مرزی دشمن وارد آمد و تعداد کثیری از مزدوران بعثی به اسارت لشکریان جبهه توحید درآمدند که در میان آن ها افسران علی‌رتبه رژیم بعثی هم به چشم می‌خوردند.

به دنبال این پیروزی‌های بزرگ بود که خاکریزهای دشمن یکی پس از دیگری به تصرف قوای اسلام درآمد و فرماندهان مزدور عراقی در اوج وحشت و هراس، پی‌در‌پی فرمان عقب‌نشینی صادر می‌کردند.

در ساعت 6 و15 دقیقه بامداد روز یکشنبه دوم خرداد سال1361 شمسی سپاهیان اسلام، خرمشهر را به محاصره خویش درآوردند و دشمن زبون را که چاره‌ای جز فرار نداشت با بلندگو دعوت به تسلیم کردند، تا ساعت9 بامداد بیش از000/5 نفر از قوای کفر به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند .

روز سوم خـرداد، مزدوران بعثی کفر به قصد بازپس‌گیری مناطق آزاد شده اقدام به پاتک نمودند که با هوشیاری دلاوران اسلام این پاتک دفع شد و تعداد زیادی از آنان کشته و زخمی و بیش از000/3 نفر دیگر به اسارت درآمدند.

الطاف و امدادهای غیبی الهی ادامه داشت تا این‌که خرمشهر پس از578 روز اسارت در چنگال دشمن بعثی آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی ایران بازگشت.

نتایج نهایی عملیات بزرگ بیت‌المقدس عبارتند از: آزادسازی5400 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی از جمله خرمشهر و تأمین180 کیلومتر خط مرزی؛ 19هزار اسیر و 16 هزار کشته و زخمی از دشمن؛ انهدام60 فروند هواپیما، سه فروند هلی‌کوپتر، 418 دستگاه تانک و ده‌ها دستگاه خودرو؛ به غنیمت درآوردن یک فروند هلی‌کوپتر، 105 دستگاه تانک و نفربر، 95هزار عدد انواع مین و هزاران قبضه سلاح انفرادی؛ سالروز آزادسازی خرمشهر، به عنوان یک روز ملی- مذهبی در کشور گرامی داشته می‌شود و از رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام و شهیدان سرافراز، تجلیل به عمل می‌آید.

امام خمینی(ره) دراین باره فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

ارسال نظرات