خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران:

فتح خرمشهر پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه و لبنان و یمن را به ارمغان آورد/ فتح اعظم به زودی محو غده سرطانی اسرائیل خواهد بود

امام جمعه شهر چمران گفت: فتح خرمشهر در سال 61، امروز فتح خرمشهرهای عراق و سوریه و لبنان و یمن را به ارمغان آورد و فتح اعظم آن ان‌شاءالله به زودی محو غده سرطانی یعنی اسرائیل خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۴۱۴۷۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت فرا رسیدن ایام سالروز ضربت خوردن و  شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) اظهار کرد: این امام همام بعد از پیامبر اسلام هیچ شخصی به پای فضیلت او نمي‌رسد، علمش، زهدش، عبادتش و عدالتش بی‌نظیر بود.

وی افزود: اگر حکام به دلیل ستمشان نابود شدند او به خاطر عدالتش به شهادت رسید و این برای مردم به ویژه مسئولان نکته بسیار مهمی است. او ابدا ظلم را تحمل نمی‌کرد. همانطور که نیازمندان اصلی‌ترین هدف ايشان بود امروز متوليان حکومتی باید این ویژگی در آنان برجسته باشد.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین به فرا رسیدن لیالی قدر اشاره کرد و گفت: باتوجه به شب نزول قرآن مناسب است روایت امام صادق توجه کنیم که فرمودند «القرآن عهد الله الی خلقه فقد ینبغی للمرء المسلم ان ینظر في عهده وان یقرا في کل یوم خمسین آیه». قرآن کریم عهدنامه بین خداوند متعال و بنده‌اش بوده و باید سعی کنیم روزانه مرور کنیم که سبک زندگیمان قرآنی شود.

هاشمی بیان کرد: این هفته، هفته مهمی است که خلاصه و عصاره ماه مبارک رمضان در این هفته قرار دارد،  فضیلت چند ساعت شب قدر به اندازه یک عمر انسان ارزش و اثرگذاری دارد، باتوسل به اعمال و عبادات و ادعیه وارد شده که الحمدلله راه رسیدن به اهداف این شب نشان داده شده است.

وی ادامه داد: به تعبیر امام صادق در شب قدر حاجيان مشخص شده، پیشامدها و مرگ‌ها و روزی‌ها و آنچه مربوط به آن سال است تا سال آینده در این شب رقم می‌خورد. رحمت و مغفرت نازل شده در ساعات شب قدر به اندازه رحمت و مغفرت یک عمر انسان است پس می‌توان با حسن استفاده از اين شب در دین و دنیا و آخرت رستگار شد.

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: اما اگر کسی از این فرصت استفاده نکند به تعبیر روایت نبوی «من حرمها فقد حرم الخیر کله». مناسب است بدانیم شب قدر تمام مقدراتمان باید به امضای حضرت ولی‌عصر (عج) برسد که فرمودند: تتنزل الملایکه و روح‌القدس علی امام الزمان و یدفعون الیه ما قد کتبوه من هذه الامور». بنابراین توسلمان به ایشان و اجداد مطهرشان قطعاً اثرگذار و باعث عاقبت به خیری است.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و یاد و نام شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: خرمشهری را در حالی از دست اشغالگران گرفتیم که تازه انقلاب کرده بودیم و مهم‌ترین سلاحمان مقاومت بود. همان سلاح عظیمی که امروز منطقه را نجات داده، فرهنگ مقاومتی که منجر به آزادی خرمشهر شد.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت در منطقه به گفتمان مبارزان اسلامی تبدیل شده است. فتح خرمشهر سال 61 فتح خرمشهرهای عراق و سوریه و لبنان و یمن را به ارمغان آورد و فتح اعظم آن ان‌شاءالله به زودی محو غده سرطانی یعنی اسرائیل خواهد بود.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان اضافه کرد: از ملت بزرگ ایران و شهروندان غیور شهر چمران و جراحی دعوت می‌کنم جمعه آینده، روز جهانی قدس شریف، خیل عظیم جمعیت روزه‌دار در راهپیمایی این روز یک بار دیگر وفاداری خود را به آرمان انبیاء و اوصیا الهی ثابت کرده و با مشتان گره کرده از همه مستضعفان حمایت و صدای نابودی مستکبران را با فرياد رسا فریاد بزنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها