خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: عشایر سه ویژگی بسیارمهم در بعد اقتصادی، نظامی و فرهنگی دارند. در بعد اقتصادی همواره عشایر مستقل بودند و روی پای خود ایستادند و در بحث اقتصادی همواره کمک کار جامعه شهری بوده و هستند.
کد خبر: ۹۱۴۱۴۵۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همایش بزرگ عشایری شهرستان زیرکوه با حضور عربشاهی فرماندار شهرستان زیرکوه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی امام جمعه شهر اسفدن وجمعی از مسولین شهرستان، سرهنگ نوری مسول بسیج عشایری استان،حجت الاسلام والمسلمین فاطمی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر استان خراسان جنوبی وسران طوایف و قبایل عشایری شهرستان زیرکوه در روستای مرزی چاه الهداد برگزار شد.

عربشاهی فرماندار زیرکوه در این همایش ضمن تبریک ۲۹ اردیبهشت روز جامعه عشایری به حضار، عنوان کرد: عشایر درهمه  دوران تاریخ روی پای خود ایستادند و دارای استقلال اقتصادی بوده و هستند.

فرماندار شهرستان زیرکوه ادامه داد: عشایر سه ویژگی بسیارمهم (در بعد اقتصادی،نظامی و فرهنگی) دارند. در بعد اقتصادی همواره عشایر مستقل بودند و روی پای خود ایستادند و در بحث اقتصادی همواره کمک کار جامعه شهری بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر در بعد فرهنگی از دوران بسیار قدیم دارای فرهنگ غنی بودند و خصوصاً بعد از ورود اسلام به ایران فرهنگ عشایر از غنای بسیاری برخوردار شد و این فرهنگ غنی عشایر یک ذخیره است، در بعد نظامی نیز جامعه عشایری را در کل دوران تاریخ کسی نتوانست زمین بزند، عشایر همواره در دفاع از کشور و مرزهای ایران زمین پیشگام بودند و از مرزهای ایران حراست و نگهبانی داشته و دارند.

وی در ادامه با اشاره به کلام حضرت امام (ره) گفت: برای خصوصیاتی همچون جوانمردی، میهمان نوازی، آمادگی برای دفاع از مرزها و... بود که امام فرمودند؛ عشایر ذخایر انقلابند.

عربشاهی در پایان خطاب به عشایر گفت: درب اتاق ما همواره بر روی عشایر شهرستان باز است و اگر کاری از دست ما برای رفع مشکلات عشایر بر بیاید دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها