کد خبر: ۹۱۴۱۴۴۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
سرهنگ اکبرصادقی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ، ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: حماسه سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. در سوم خرداد سال ۶۱ پس از ۲۴ روز بی امان رزمندگان اسلام خرمشهر به طور کا مل از اشغال نظامیان عراقی خارج و مردم نماز خود را در مسجد جامع این شهر اقامه کردند.

وی در ادامه افزود: این عملیات از دهم اردیبهشت سال ۶۱ شروع و با آزادسازی خرمشهر به پایان رسید. خرمشهر در ۴ آبان سال ۵۹ طی ۳۵ روز پایداری و جانفشانی رزمندگان به اشغال عراق درآمده بود و به مدت ۵۷۸ روز در تصرف نیرو‌های بعث بود و با آزاد سازی آن پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برفراز آن برافراشته شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق تصریح کرد: سالروزآزاد سازی خرمشهر یک روز ملی شناخته شده چرا ک. Ù. ‡ از این مقطع به بعد جنگ ما در حوزه نظامی از دفاعی به حالت تهاجمی در آمد و آغاز پیروزی‌های بعدی شد. مهم‌ترین و ماندگار‌ترین درس این حماسه این است که در این مقطع سخت وحساس با دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، شرف و اندیشه وباور‌های ملت توانستیم ثابت کنیم تنها چیزی که باعث فتح خرمشهر شد اعتقاد، توسل، توکل و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه بود که توانستیم پیروزی را به دست آوریم.

سرهنگ صادقی افزود: پیروزی‌های دیروز باعث شد که امروز بتوانیم در تمام عرصه‌ها استکبار جهانی با توطئه‌های جدیدی که طراحی کردند به ویژه در بحث روانی موفق شویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده و مقاومت وایثار داشته باشیم پیروزی‌ها برای ما شدنی است.

سرهنگ صادقی در پایان گفت: تنها رمزی که توانستیم علیرغم کمبود‌ها موفقیت‌های زیادی را کسب کنیم مقاومت بود و به این باور رسیده بودیم که اگر مقاومت و مطیع اوامر ولایت باشیم و ظرفیت داخل را استفاده کنیم قرار نیست توطئه‌های دشمنان بتواند بر اراده ما کند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات