امام جمعه فرمهین گفت: به دور ار انصاف و عدالت است که شرکتی که سرمایه به اندازه کافی دارد، حقوق کارگر را به موقع پرداخت نکند.
کد خبر: ۹۱۴۱۳۹۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه فرمهین گفت: ماه رمضان اراده انسان را قوی می کند و این اراده خیلی عظمت دارد.
وی ضمن گرامیداشت سوم خرداد و حماسه آزاد سازی خرمشهر افزود: رزمندگان ما در خرمشهر با همین اراده در برابر دشمن بعثی ایستادند، این اراده رزمندگان برای ما درس است.
فیض کرمیان اظهار کرد: وقتی که اراده ما در برابر نفس خود بایستیم و اراده ما قوی باشد، می توانیم در برابر دشمن هم ایستادگی کنیم.
امام جمعه فرمهین بیان کرد: به فرموده امام(ره)« اگر ما را تحریم کنند ما فرزندان رمضان هستیم»، در برابر دشمن با تمام توان مقاومت می کنیم و اگر در این راه ثابت قدم بمانیم، دست حمایت خدا هم با ما است.
شرکت در راهپیمایی روز قدس سبب عقب نشینی دشمن می شود
وی با اشاره به روز قدس گفت: از همه آحاد مردم فراهان دعوت می کنم تا در جمعه آینده در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و به ندای امام(ره) لبیک گویند تا تجدید میثاقی با امام و شهدا داشته باشیم و مشت محکمی بر دهان ترامپ و ایادی آنها بزنیم.
فیض کرمیان افزود: حضور شما در راهپیمایی روز قدس سبب می شود تا دشمن از نقشه های خود عقب نشینی کند و این حضور همیشه مردم در صحنه قابل تحسین و تقدیر است.
برخورد دستگاه قضا با مفسدین قابل تقدیر است 
امام جمعه فرمهین با اشاره به برخوردهای دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی گفت: این برخوردها تسکینی بر دل مردم است، این مفسدین اقتصادی، منابع هنگفتی را بدون وثیقه و به اعتبار شرکت های کاغذی دریافت کردند و با ارز دولتی کالا وارد کردند و با قیمت آزاد فروختند.
وی ادامه داد: برخورد با مفسدین نیاز به اقدام قاطع دارد و با اجازه رهبری ادامه دارد و باید در برابر فساد و مفسد ایستاد، برای مقابله با فساد باید زمینه فساد ایجاد نشود و اجازه ندهیم تا مفسدان اقتصادی قانون را دور بزنند.
فیض کرمیان گفت: قوه قضائیه بر پیشگیری از وقوع فساد تاکید دارد و اجرای این موضوع نیازمند همکاری همه نهادها است، قانون باید به قدری محکم باشد که اجازه فساد در جامعه به افراد داده نشود.
امام جمعه فرمهین با اشاره به نبود نظارت بر ارایه ارز دولتی به شرکت ها گفت: ضمانتی برای برگشت ارز دولتی نیست، تاکنون تنها نظارت از تعداد معدودی از شرکت ها صورت گرفته است، باید قانون از ابتدا به صورت درست وضع و اجرا شود.
حقوق معوقه کارگران بی عدالتی است 
وی با اشاره به مشکلات حقوق معوقه کارگران شرکت گلاسبید(رهنما) و آب و فاضلاب شهرستان بیان کرد: حضرت علی(ع) فرموده« مزد کارگرد را قبل از اینکه عرق او خشک شود، پرداخت کنید»، به دور ار انصاف و عدالت است که شرکتی که سرمایه به اندازه کافی دارد، حقوق کارگر را به موقع پرداخت نکند.
فیض کرمیان ادامه داد: در بحث آب شرب شهر فرمهین انتظار است که مسئولان این موضوع را با جدیت پیگیری کنند، وضعیت آب شهر مطلوب نیست، این موضوع در نهایت چه موقع به سرانجام می رسد؟!
امام جمعه فرمهین در ادامه به حل ضرب العجلی جایگاه سوخت CNG شهر فرمهین تاکید کرد و گفت: مشکلات این ایستگاه هم باید حل شود و همچنین اداره تامین اجتماعی فراهان در طول هفته تنها چند روز پاسخگوی مردم است.
وی با اشاره عدم ارایه خدمات در مرکز تعویض پلاک خودرو در فراهان افزود: اخبار افتتاح این مرکز توسط مسئولان در فضای مجازی منتشر شد در حالی که عملا این مرکز افتتاح نشده و خدماتی به مردم ارایه نمی دهد.
فیض کرمیان خدمت  به مردم را مهم ترین وظیفه مسئولان دانست و گفت: جوانان ما از وضعیت رضایت ندارند و از وجود مشکلات اشتغال و وام های با سود بالا ناراضی هستند و این گلایه ها به حق است، جوان ما در صورتی از نشاط برخوردار است که شاهد عدالت اجتماعی باشد.
امام جمعه فرمهین اظهار کرد: جمهوری اسلامی فرصت خدمت است و خدمت به مردم عبادت است، در آستانه شب های قدر خود را به اخلاق و کردار امیرالمومنین نزدیک کنیم و در خدمتگزاری به مردم حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهیم.
وی با اشاره به اعمال شب قدر خاطر نشان کرد: علاوه بر اعمالی که در مفاتیح برای شب های قدر وارد شده است، باید گفت گویی علمی و بصیرت افزایی در این شب ها مورد توجه قرار بگیرد، نتیجه مباحثه علمی تقویت ایمان است.
ارسال نظرات