خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: انقلاب اسلامی به اندازه بعثت اولیه اسلام دارای ارزش و اهمیت است.
کد خبر: ۹۱۴۱۳۳۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حبیب شهسوار ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه وجود رهبری، ملت بابصیرت، عالمان بزرگ دینی و دشمن بزرگ از جمله عوامل پیشرفت و اقتدار ایران است، اظهار کرد: وجود دشمن بزرگ باعث می‌شود که هر کشوری برای پیشرفت هر چه بیشتر تلاش کند و برای این منظور نیز وجود دشمن یکی از عوامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس گنج بی‌پایانی است که در اختیار جمهوری اسلامی قرار دارد و انتقال این گنجینه به جوانان وظیفه عمومی است، آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس جزء پنج استان کشور بود که پیش از جنگ نیز با ایادی استکبار و منافقان نیز در حال جنگ بود.

 فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی ادامه داد: وقتی فرماندهی جنگ به دست بنی‌صدر بود گره‌هایی در جنگ به وجود آمد که پس از فرار بنی‌‌صدر و عزلش، اتحاد بین ارتش و نیروهای نظامی دیگر بیشتر شده و درهای موفقیت یکی پس از دیگری نصیب مردم شد و عملیات‌های مهمی در سایه این اتحاد به وجود آمد که عملیات فتح‌المبین یکی از مهم‌ترین این عملیات‌ها است که این عملیات با هدف آزاد‌سازی خرمشهر انجام شد که از پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار بود.

وی عنوان کرد: خرمشهر پیش از انقلاب سه نوبت به اشغال خارجیان درآمده بود که یکی از این موارد در سال۱۲۵۳ ، بار دیگر در سال ۱۲۷۲ و بار سوم در جنگ جهانی دوم بود که انگلیسی‌ها با ورود به خرمشهر این شهر را اشغال کردند و این فراز و فرود این شهر نشان از اهمیت و جایگاه استراتژیک خرمشهر است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بار دیگر صدام حسین طمع کرد تا خرمشهر را اشغال کند.

شهسوار تصریح کرد: صدام ملعون با عنوان جنگ سریع به جنگ با ایران پرداخت که با وجود همه امکانات و تجهیزات نظامی موفق نشد برخلاف عنوان این جنگ، به هدفش دست یابد و اقتدار و صلابت مردم خرمشهر اجازه نداد که صدام برخلاف تصورش که فکر می‌کرد در سه روز بر ایران پیروز شود ۳۴ روز تنها در خرمشهر زمین‌گیر شد تا اینکه این شهر سقوط کرد.

وی گفت: صدام با وجود آنکه خرمشهر را مروارید شط‌العرب معرفی کرده بود اما در حدود دو سال پس از سقوط این شهر، با عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله و به مدت ۲۴ روز، سرانجام خرمشهر آزاد شد که در این راه نیز شهدای بسیاری تقدیم شد که سهم آذربایجان‌غربی نیز در این عملیات چشمگیر است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی با اشاره به دلایل پیروزی در عملیات آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: اگر خرمشهر فتح نمی‌شد امروزه آمریکا دیگر به تهدید لفظی و تحریم بسنده نمی‌کرد و با وجود داشتن همه تجهیزات و امکانات پیشنهاد ارائه یک شماره برای گفت‌وگو را می‌دهد و تا زمانی مردم پشتیبان نظام و رهبری باشد پیروزی همیشه از آن جمهوری اسلامی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی به اندازه بعثت اولیه اسلام دارای ارزش و اهمیت است چرا که بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال بار دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی، این دین دوباره دارای جایگاه و عظمت در جهان شد و انقلاب اسلامی تحقق این وعده الهی که زمین از آن مستضعفان خواهد بود را به صورت عینی به همگان نشان داد.

انتهای پیام/101/ب

ارسال نظرات