به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، فرماندهان حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف و گردان کربلا شاهرود با امام جمعه شهر رویان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۱۴۱۱۵۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت ایام الله سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر فرماندهان حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف رویان و گردان کربلا تیپ ۱۲ قائم(عج) شاهرود با امام جمعه شهر رویان دیدار کردند.
در این دیدار که کادر حوزه نجف اشرف، جانشین و کادر گردان کربلا و شورای حوزه نجف در دفتر امام جمعه رویان حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین عباس معصومی در گرامیداشت سوم خرداد خاطر نشان کرد: دشمن در محاصره خرمشهر تمامی قوای خود را بکار برد و دژ محکم که نفوذناپذیر بود را شکست.
وی در تفسیر آیه «فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لکِنَّ اللهَ قَتَلَهُمْ وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى وَ لِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلاءً حَسَناً إِنَّ اللهَ سَمِیعٌ عَلِیم» بیان کرد: این شما نبودید که آنها را کشتید بلکه خداوند آنان را کشت! و اى پیامبر این تو نبودى که خاک و سنگ به صورت آنها انداختى بلکه خدا انداخت! و خدا تیر را به قلب دشمن زد.
امام جمعه رویان تاکید کرد: همین اسباب یعنی دو رکن اراده قوی و توکل بخدا بود که ما را در فتح خرمشهر پیروز کرد.
وی با بیان اینکه در زمان پیامبر اسلام ص حاکمیت اسلامی شکل نگرفت، اما ما در انقلاب اسلامی به این مهم دست پیدا کردیم گفت: مرگ بر شاه باعث شد که ظرف یکسال شاه بیرون رود، اما ۴٠ سال است که مرگ بر آمریکا می گوییم و اتفاقی رخ نمی دهد.
معصومی با اشاره به علت اینکه چرا چهل سال مرگ بر آمریکا می گوییم و اتفاقی نیفتاده افزود: علتش هم آن است که در بدنه دولت ها از مرحوم هاشمی گرفته تاکنون ، تعامل با غرب بی چون و چرا جز اصلی سیاستشان بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها