خبرهای داغ:
فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان بیان داشت: حماسه سوم خرداد پایه های پوشالی اردوگاه استکبار جهانی را درهم کوبید.
کد خبر: ۹۱۴۱۱۲۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی امروز(2 خرداد) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که در محل ستاد سپاه برگزار شد، حماسه سوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس خواند و گفت: در واقع سوم خرداد، تبلور عینی ایمان به الله و کفر به طاغوت رزمندگان اسلام و اطاعت پذیری محض ولی زمان بود.

وی افزود: در سوم خرداد نه تنها انقلاب اسلامی تثبیت شد، بلکه پایه های پوشالی اردوگاه استکبار جهانی هم رو به فروپاشی رفت.

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه در آزادسازی خرمشهر از بیش از 16 کشور اسیر گرفتیم، بیان داشت: تمام این اسرا به این موضوع اعتراف داشتند که همه جهان اعتلاف کرده بودند که خرمشهر آزاد نشود.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح کرد: اما وقتی که اراده خدا، اخلاص رزمندگان، اطاعت از امام، همراهی مردم، حضور در صحنه روحانیت و همه اقشار به گونه ای فضا را رقم زد که ظرف پیروزی ها برای رزمندگان ایجاد شد.

سردار مرتضوی با بیان اینکه امروز بعد از 37 سال همچنان در نقطه افتخار و اقتدار به سر می بریم، افزود: اگر گرامی می داریم و تبیین می کنیم این مکتب ارزشی را به خاطر آن چیزی است که در خرمشهر اتفاق افتاد و آن جهاد، مبارزه و مقاومت بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در 40 سال انقلاب به شدت نیازمند این مجاهدت، مبارزه و مقاومت هستیم و خدا را سپاسگذاریم که رهبر معظم انقلاب نقشه راه همه مسلمانان جهان را برای بستر سازی تمدن جهانی اسلام مشخص کرده است.

سردار مرتضوی اظهارداشت: به واقع بیانیه گام دوم انقلاب، فرمان ولی زمان برای آماده سازی ظهور و تمدن جهانی اسلام بود.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در ادامه گفت: امروز برای دفاع از دستاوردهای انقلاب، در هر نقطه از کره خاکی، منفعتی برای انقلاب باشد و کسی بخواهد به آن تجاوز کند، از آتش و حمله و حضور مردانه نیروهای مومن به انقلاب دور از دسترس نیست.

سردار مرتضوی بیان داشت: امیدواریم با درس گرفتن از مکتب سوم خرداد و بازآموزی سیره شهدا، همواره خودمان را برای استمرار راه شهدا، آماده کنیم.

آیت الله یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه خداوند درقرآن طرحی تعالی دارد برای همه ادوار تاریخ بشریت که او برترین باشد، گفت: پیروزی ها و دست برتر بشر زمانی اتفاق می افتد که او ایمان راسخ به خدا داشته باشد.

وی این انقلاب را تحول الهی خواند و افزود: امام خمینی(ره)، اوج ایمان را در پیروزی و آزادسازی خرمشهردانستند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه خرمشهر به دست مجاهدت رزمندگان مومن  آزاد شد، افزود: ایمان ریشه همه عزت ها و عظمت ها است.

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهارداشت: رشادت و جان فشانی رزمندگان در سوم خرداد باعث شد آنچه دشمن تصورش را نداشت، در جنگ رخ دهد و خرمشهر آزاد شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان ما به راحتی با زیرپا گذاشتن تمام موارد حقوق بشر تصمیم می گیرند به دیگر کشورها هجوم ببرند، افزود: اگر در خصوص ایران اینگونه رفتار نمی کنند، برای این است که در مورد کشور ما به شناخت رسیده اند.

شجاعی تصریح کرد: نگاه مدبرانه رهبر معظم انقلاب، دلیر مردان نیروهای مسلح، همراهی مردم با نظام در تمامی صحنه ها، موجب می شود که دشمنان بدانند، ایران با دیگر کشورها متفاوت است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها