مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح در ساری:

فتح خرمشهر معادلات سیاسی و نظامی دشمنان را بهم زد /شیشه عمر صهیونیست ها در دستان نیروهای مقاومت است

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فتح خرمشهر معادلات سیاسی و نظامی دشمنان را بهم زد و آنها  اعتراف کردند جمهوری اسلامی به یک قدرت نوظهور در منطقه تبدیل شد که باید جلوی این قدرت را گرفت.
کد خبر: ۹۱۴۱۰۶۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سردار کمیل کهنسال مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح که به مناسبت سی و هفتمین سالروز حماسه فتح خرمشهر در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار شد،با اشاره به اینکه باید با روش تحلیلی جنگ و دفاع مقدس را به نسل ها ی امروز و آینده آموخت،اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر کتاب قطوری است و بدون تحلیل واقع بینانه از دفاع مقدس و جنگ نمی توان از عظمت آزادسازی فتح خرمشهر درک درستی داشت.

وی با بیان این مطلب که حماسه آزادی خرمشهر را نباید از حماسه مقاومت در خرمشهر تفکیک کرد در ابتدا به قلمروهای آزادی خرمشهر پرداخت و ادامه داد: قلمرو اجتماعی فرهنگی فتح خرمشهر به مسائل دینی و اعتقادی و عاطفی می پردازد. قلمرو سیاسی فتح خرمشهر یا دفاع مقدس درباره مسائل سیاست های دفاعی جمهوری اسلامی ایران  است. قلمرو نظامی و فتح خرمشهر درباره تاکتیک ها، تکنیک ها و مانور ها می باشد.

وی یکی از مهم ترین  قلمرو دفاع مقدس و فتح خرمشهر  را عقلانیت مدیریت در صحنه های جنگ  دانست.

مشاورعالی فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل وقوع جنگ در ایران اشاره کرد و درباره چرایی تحمیل جنگ به ایران گفت: اولین عامل هویت و ماهیت انقلاب و تفکر دینی بود چرا که ماهیت توحیدی انقلاب با منافع زرمندان و زور مندان منافات دارد.

سردار کهنسال دومین عامل تجاوز وحشیانه صدام و ارتش بعث و دشمنان انقلاب اسلامی را  ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران خواند و اضافه کرد:بعد از جنگ همه قدرت های شرق و غرب حامیان صدام  اعتراف کردند که در پی سقوط جمهوری اسلامی بودند.

فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت ارتش دشمن در زمان حمله به ایران پرداخت و گفت: ارتش بعثی یک ارتش بسیار مجهز در بین اعراب منطقه بشمار میرفت.هیچ محدودیتی به جهت حمایت نظامی از طرف حکام غرب و شرق نداشت و خود صدام و حکومت بعث در محافل دیپلماسی مورد حمایت  آمریکایی ها و شوروی سابق بودند.

سردار کهنسال با اشاره به سخنان  وزیر امورخارجه  وقت امریکا در آن زمان که گفته بود عراق نقش مهمی برای غرب و امریکا در منطقه ایفا میکند ، خاطر نشان کرد:همین حرف نشان میدهد حمله عراق به ایران با حمایت امریکا و شوری سابق طراحی شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت ایران در اوایل جنگ گفت:وضع ایران در مسائل نظامی به گونه ای بود که برخی فرماندهان تاثیر گذار از مستشاران صهیونیستی و امریکایی بودند و یک وضعیت تحقیر امیزی در ارتش آن زمان حاکم بود.در مسائل اقتصادی هم مردم برای تامین غذایی روز دچار مشکل بودند. ارتباط اقتصادی کامل قطع شد و کسی با ایران معامله نمی کرد چون انقلاب اسلامی  را قبول نداشتند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این مطلب که در داخل کشور هم گروه های سیاسی لاییک وابسته با ظاهر اسلامی مشکلاتی را برای کشور بوجود آوردند تصریح کرد: منافقین،لیبرال هاو بنی صدر از عوامل تهاجم دشمن به ایران بودند.

سردار کهنسال با اشاره به خیانت های بنی صدر در دوران جنگ اظهار کرد:بنی صدر بزرگترین مانع برسرجنگ و انقلاب بود او هیچ اعتقادی به حضور مردمی نداشت.

وی یادآور شد: با عزل بنی صدر  اتفاقات بزرگ در مدیریت جنگ افتاد، اول مدیریت جهادی مبتنی بر اعتقادات دینی و عاشورایی و دوم دیگر بنی صدری نبود تا مانع حضور مردم شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران به تاکید براینکه جوانان باید بدانند با چه زحماتی و با ریختن چه خون هایی انقلاب تا به اینجا ماند و موفقیت های بزرگی را بدست امد، گفت:محاسبات دشمن طوری بود که در حمله تردیدی نداشت ارتش بعثی می گفت سه روزه خوزستان را تصرف می کنیم  و هفته بعد در تهران هستیم اما تمام این محاسبات غلط از آب در آمد.

سردار کهنسال با اشاره به اینکه دشمن درک درستی از  قدرت ایران نداشت و با مقاومت جوانان 33 روز در خرمشهر زمینگیر شد، تاکید کرد: قدرت ایران برگرفته از ایمان، شهادت طلبی و عاشورای حسینی بود.

وی به سخنان شهید جهان آرا که به یارانش می گفت:««بچه ها دیگر امیدی به مقامات بالا نیست هیچ کسی برای ما کار نمی کند خودمان هستیم وخدای ما منتظر کمک نباشید فقط منتظر رحمت الهی باشید. هرکسی بماند در خرمشهر شهید می شود نبرد عاشورایی است. من میمانم کسانی که میخواهند بمانند تکلیف خودشان را با خدای خودشان مشخص کنند.» اشاره کرد و افزود: این سخنان سند مظلومیت رزمندگان اسلام و تفکری عاشورایی بود که باعث شد  ارتش صدام را با آن اهداف بلند به یکباره متوقف کند.

وی با بیان این مطلب که فتح خرمشهر معادلات سیاسی و نظامی دشمنان را بهم زد و آنها  با اعتراف به اینکه جمهوری اسلامی به یک قدرت نوظهور در منطقه تبدیل شد که باید جلوی این قدرت را گرفت  ادامه داد: بعد از جنگ  آمریکایی ها و صهیونیست ها هر تلاشی می کنند تاجلوی نفوذ ،قدرت و توسعه قدرت جمهوری اسلامی را بگیرند اما نمی توانند. 

سردار کهنسال در پایان سخنان خود با تاکید بر تحقق پیش بینی های امام راحل مبنی بر اینکه قدس باید آزاد شود و این عصر افول ابرقدرتهاست یادآور شد: ما در زمان جنگ در نداری و تحریم ها بودیم ولی در حال حاضر جمهوری اسلامی ابرقدرت منطقه است و آمریکا را در منطقه تحقیر می کند .

وی خاطرنشان کرد: شیشه عمر صهیونیست هادر دستان نیروهای مقاومت است و بزودی آنها را محو خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها