خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله(ع)، عملیات بیت المقدس را برجسته ترین عملیات پدافندی نیروهای مسلح در تاریخ دفاع مقدس معرفی کرد.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۸۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام مصطفوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله(ع) در جمع بسیجیان این ناحیه، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس برجسته ترین عملیات پدافندی نیروهای مسلح در تاریخ دفاع مقدس بود.

مصطفوی گفت: نیروهای متجاوز بعثی عراق (قبل از آزاد سازی خرمشهر) اعلام کرده بودند که دفاع از خرمشهر به منزله ی دفاع از بصره بغداد و تمام شهرهای عراق است.!!! تجهیزات و امکانات دفاعی دشمن بعثی در منطقه گویای این بود که آنها خرمشهر را به عنوان یک نماد پیروزی در جنگ به حساب آورده و به هر قیمتی خرمشهر را در تصرف خود نگهدارند. 

این مسئول نمایندگی در سپاه عنوان داشت: نبرد بزرگ آزادسازی خرمشهر و عملیات غرور آفرین بیت المقدس در چهار مرحله،از 10 اردیبهشت تا 4 خرداد 1361 طول کشید و بعد از 19 ماه اشغال حساس ترین نقطه خوزستان  توسط بعثی های عراق، این منطقه آزاد و در نتیجه  ضربه سهمگین و کمرشکنی به توان رزمی و جنگ طلبی دشمن بعثی وارد  و خرمشهر بار دیگر به آغوش گرم میهن بازگشت.

مصطفوی در خصوص آثار و نتایج این فتح بزرگ گفت: طی عملیات بیت المقدس(آزاد سازی خرمشهر) 5038 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و جاده اهواز-خرمشهر آزاد و شهرهای اهواز، سوسنگرد و حمیدیه از تیرس توپخانه دشمن خارج و موجب انفعال ارتش بعثی عراق شد. با فتح خرمشهر برتری نظامی ایران بر عراق مورد تایید کارشناسان و تحلیلگران نظامی قرار گرفت .

وی گفت: علی رغم نگاه جانبدارانه و جهت دار رسانه ها و خبرگزاری های معتبر جهانی،همه این رسانه ها با بهت و حیرت زبان به اعتراف گشودند که نیروهای عراق شکست سنگینی را متحمل شدن و در بیان نمونه ای از اعترافات رسانه های خارجی همسو با رژیم بعث عراق اینگونه بیان نمودند:

خبرگزاری یونایتد پرس آمریکا اعلام کرد: ((سربازان عراقی در حال فرار و گریختن از خرمشهر و مناطق اشغالی هستند.))

رادیو دولتی صدا ی آمریکا پس از 5 شبانه روز سکوت و امتناع از انعکاس فتح خرمشهر سرانجام در 8 خردا 61 گفت: ((ماشین نظامی ایران به گونه اعجازآور عمل کرد.))

روزنامه گاردین چاپ انگلستان نوشت: ((سقوط خرمشهر یعنی سقوط مهمترین افتخار جنگی عراق که می کوشید با این برگ برنده ایران را به پای میز مذاکره بکشاند ولی با بازپس گیری خرمشهر  ایرانی ها آن را از دست بغداد ربودند.))

وی در پایان گفت: یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر را گرامی میداریم و به روح شهدای دفاع مقدس بویژه شهدای آزادسازی خرمشهر درود می فرستیم و آرزوی طول عمر با برکت و صحت و سلامت برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مسئلت داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها