سردار مولایی با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر درس ها و عبرت هایی دارد، گفت: امروزه مقاومت در مقابل دشمنان نیازمند استفاده از روش و فرمول دفاع مقدس و عملیات آزادسازی خرمشهر است.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۸۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

به گزراش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز پنجشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز که به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و سکینه خاتون (س) کرج برگزار شد، افزود: سوم خرداد یکی از ایام الله است که با توجه به شرایط و ویژگی های این روز بزرگ و ارزشمند، نباید تا سالیان سال از یادمان برود و باید آن را پاس بداریم و درس ها و عبرت هایش را مرور کنیم.

اگر چشممان، نگاهمان و اعتمادمان به دشمن باشد به طور قطع موفق نمی شویم / مقاومت در مقابل دشمنان نیازمند استفاده از روش آزادسازی خرمشهر است


وی به درس ها و عبرت های این روز بزرگ اشاره کرد و گفت: 34 روز مقاومت اسطوره ای خرمشهر در مقابل ددمنشی رژیم بعث عراق در تاریخ ماندگار شد زیرا مدافعان خرمشهر با دست خالی و بدون امکانات و نیروهای مسلح آموزش دیده و تجهیزات بیش از یک ماه در مقابل دشمن ایستادند.


مولایی افزود: از طرفی دیگر بازپس گیری خرمشهر نیز یک روز بیادماندنی است که باید ارزش هایش مرور شود.


وی با بیان اینکه یوم الله آزادسازی خرمشهر گزاره هایی دارد، اظهار داشت: نخستین گزاره برای روز آزادسازی خرمشهر این است که روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامیده شد و دوم اینکه امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.


فرمانده سپاه البرز ادامه داد: مقاومت، جلب رحمت الهی و رقم خوردن پیروزی را به دنبال دارد واگر مقاومت نباشد و الفبای این مفهوم ارزشمند به درستی شناخته نشود، جلب رحمت الهی که پیروزی است به دست نمی آید.


وی بیان داشت: برای جلب رحمت الهی باید ابتدا ایمان داشته باشیم، بعد صبرکنیم زیرا نمی شود به راحتی خیرات الهی را جلب کرد.


فرمانده سپاه اضافه کرد: اگر آزادسازی خرمشهر را امروز پاس می داریم و به آن افتخار می کنیم به طور قطع دارای ویژگی خاص است و آن ویژگی مقاومت کردن و بعد منتظر رحمت الهی بودن است.


مولایی اضافه کرد: در زمان عملیات آزادسازی خرمشهر، تعداد نیروها و تجهیزات و امکانات ما در مقابل دشمن قابل مقایسه نبود و دشمن از نیروهای انسانی بیشتر، تجهیزات زرهی، اطلاعات، تحرک و تمام عناصر فیزیکی را دشمن داشت اما ما چیزی نداشتیم.


وی گفت: ما در آن زمان فقط نیروی نظامی تازه جذب شده و آموزش دیده داشتیم و تجارب عملیاتی کم بود.


این جانباز هشت سال دفاع مقدس افزود: عملیات خرمشهر به ما نشان داد که باید ایمان، صبر، توکل و توسل کرد و بعد پیروزی شد.


وی تصریح کرد: روش این عملیات فرمولی است که به حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین ارائه شد که عملیات های 48 ساعته، 33 روزه و ... در لبنان و فلسطین در مقابل دشمن انجام شد.


مولایی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «خرمشهر ها در پیش است» و اگر استقامت نکنیم در مقابل دشمن می شکنیم.
وی افزود: اگر چشممان، نگاهمان و اعتمادمان به دشمن باشد به طور قطع موفق نمی شویم و باید فرمول دفاع مقدس ، آزادی خرمشهر ، ایمان به خدا، صبر، استقامت و جلب رحمت الهی را پیش روی خود قرار دهیم.


فرمانده سپاه استان البرز اظهار داشت: اگر امروز بخواهیم برون رفت از این بحران احتمالی و تهدیدات دشمن را داشته باشیم باید به نسخه نجات بخش قران کریم و پیاده شده رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و به ویژه عملیات دفاع مقدس رجوع کنیم.


وی گفت: امروز در سایه توکل و توسل به ائمه اطهار(ع) و تاسی از امام حسین (ع) وامید به یاری حضرت مهدی (عج) و در محور ولایت بودن و همراهی مردم می توانیم از تمام مصیبت ها عبور کنیم زیرا وعده الهی است که صدق است.


مولایی اضافه کرد: شهید جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر در آخرین روزهای مقاومت خرمشهر گفت که اگر خرمشهر را از دست بدهیم پس می گیریم، مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند که قابل بازپس گیری نیست.


مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز با حضور امام جمعه کرج، استاندار البرز، جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی و خانواده معظم شهدا برگزار شد.


در این آیین از جمعی از خانواده معظم شهدا تجلیل و قدردانی شد.

ارسال نظرات