یکی از یادگاران دفاع مقدس در جمع کارکنان سپاه ناحیه لردگان گفت: آزاد سازی خرمشهر از شیرین ترین روزهای دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۸۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛ محمد روزدار در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت:خرمشهر، حکایت مقاومت روزهای نخست جنگ تحمیلی و سرگذشت سلحشورانی است که با دست خالی، متجاوز مسلح را در بیش از یک ماه نبرد به روز سیاه نشاندند و جسم خود را سنگر کردند تا از کیان اسلامی و سرزمین ایران دفاع کنند .

راوی دفاع مقدس افزود:  ارتش بعثی در فکر تصرف سریع این شهر و از آنجا محاصره و تسخیر آبادان بود، همچنین رؤیای هجوم همه جانبه به دشت های خوزستان و سیطره بر اهواز را در ذهن مخدوش خویش می پرورانید، اما هیچ وقت فکر نمی کرد در خرمشهر تلفات سنگینی را متحمل شود و چون موفق نشدند از طریق جاده شلمچه و صد دستگاه و انبارهای عمومی بندر شهر را تصرف کنند ناگزیر گردیدند شهر را دور بزنند که در آنجا هم مردم چون سدی استوار در برابر دشمن قرار گرفتند .

رزمنده  دفاع مقدس ادامه داد:   با کدام معیار می توان جنگ نابرابر تفنگ را با سلاح های سنگین و پیشرفته و ارتشی کار آزموده و تعلیم دیده به قیاس نشست و اگر نبود خیانت کسانی که دل در تعلقات دنیا داشتند و مشغول هوای نفس بودند دشمن کینه توز برای همیشه نابود ومایوس می گردید .

روز دار بیان داشت:  وقتی بخشی از خرمشهر اشغال شد؛ دلاوران سنگرهای مقاومت را به آن سوی کارون و اروند بردند و به انتظار روزهای فتح و ظفر نشستند. البته آنان از خیانت منافقین که به ظاهر برای دفاع از انقلاب آمده بودند و در باطن می خواستند مقاومت نیروهای ارزشی را مخدوش سازند، رنج فراوان می بردند.

روز دار اظهار داشت: خرمشهر قهرمان پس از 35 روز مقاومت قهرمانانه، به دست دژخیمان بعثی اشغال شد و بعد از اینکه 575 روز در زیر چکمه های دشمن اسیر بود ، سرانجام به اراده پروردگار در روز سوم خرداد 1361 طی عملیات پیروزمندانه بیت المقدس بدست رزمندگان اسلام آزاد گشت .

وی ادامه داد: خبر آزاد سازی خرمشهر ملت ایران را شاد کرد و امام خمینی (ره) فتح خرمشهر را مافوق طبیعت بیان فرمودند.

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر از شیرین ترین روزهای دوران دفاع مقدس بود.

ارسال نظرات