فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: بدون تردید سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، یکی از پررنگ‌ترین و پرافتخارترین روزهای تقویم ایرانیان از بدو انقلاب اسلامی ایران بوده است.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۸۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس کردستان، سردار محمدحسین رجبی فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر استان کردستان، صبح امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات پیروزمندانه بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۵ روز گردید، ضربه اساسی و تعیین کننده‌ای بر پیکر دشمن وارد ساخت و تمامی معادلات، و ذهنیت‌هایی را که در مورد توانایی و قابلیت‌های نظامی ایران وجود داشت، تغییر داد.

سردار رجبی افزود: بدون تردید سوم خرداد سالروز آزدسازی خرمشهر، یکی از پررنگ‌ترین و پرافتخارترین روز‌های تقویم ایرانیان سال‌های گذشته بوده است.

وی گفت: عملیات بیت المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با قرائت رمز عملیات "بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب" از سوی فرماندهی آغاز شد.

فرمانده سپاه کردستان از وحدت و هماهنگی بین نیرو‌های مسلح به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نام برد و گفت: بعد از آن عملیات بود که امام خمینی (ره)، ارتش و سپاه را یک لشکر الهی خطاب کردند.


عملیات بیت المقدس، سمبل تحمیل اراده جنگی ایران بر عراق


فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر استان کردستان عنوان نمود: در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم‌ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد، آزاد سازی این شهر می‌توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی‌اش باشد.


سردار رجبی با اشاره به اینکه وحدت کلمه یکی از اصول اصلی و پایه‌ای محسوب می‌شود، گفت: اتحاد و همدلی سه نیروی ارتش، سپاه و بسیج در در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر عامل حل مشکلات و موفقیت و پیروزی رزمندگان بود.

در ادامه نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد خرمشهر را از ایران جدا کرده و خود را پیروز میدان می‌دانست.


وی به صدور فرمان امام راحل مبنی بر آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است.


این مسئول رمز پیروزی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر را همدلی نیرو‌های مسلح و مشارکت گسترده مردم در صحنه و جبهه‌های حق علیه باطل دانست.


شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: در فتح خرمشهر یکی از اساسی‌ترین سخنان و مسائلی که بیان شد این بود که خرمشهر را خدا آزاد کرد که این سخن اساس کار پیروزی رزمندگان ما بود، زیرا این یک سخن واقعی و اساسی بود.

نماینده، ولی فقیه در ادامه با اشاره به اینکه هر ملتی باید گذشته فرهنگ خود را حفظ کند، متذکر شد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به مردم را بر عهده دارند.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات