خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز:
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز، حماسه سوم خرداد را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دنست.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۶۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ موسی زارعی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در جمع کارکنان و بسیجیان ناحیه در خصوص سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: حماسه سوم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی یک نقطه عطف است.

وی حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را فتح ارزش های اسلامی و انقلابی دانست و افزود : امام راحل(ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و در حقیقت نیز معجزه های الهی بود که این پیروزی بزرگ نصیب ایران اسلامی شد

زارعی با ذکر ضرورت آشنا ساختن نسل کنونی با حماسه های دفاع مقدس تاکید کرد: همه نهادها در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس سهیم بودند و امر شناساندن و معرفی حماسه آفرینی های شهدا و ایثارگران به نسل جوان و آحاد مردم تنها مختص به سپاه و نیروهای مسلح نیست بلکه تمامی دستگاه ها باید در این زمینه فعال شوند.

زارعی با اشاره به ابعاد عملیات بیت المقدس برای آزادی خرمشهر گفت: ما هرچه داریم از دفاع مقدس است  ومردم پیروز حقیقی دفاع مقدس بودند و یکی از ثمرات دفاع مقدس روحیه و تفکر بسیجی بوده است.

وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر آنرا در حوادث بعدی و تغییر استراتژی جنگ بسیار تاثیر گذار دانست وافزود: در عملیات بیت المقدس حدود دو هزار "مین" در همان روزهای اول کشف و خنثی و با فتح خرمشهر  ابهّت پوشالی ابرقدرتهای شرق و غرب در جهان شکسته شد و با دلاوریها و ایثار رزمندگان اسلام ، یک مکتب در ایران اسلامی بوجود آمده که هم اکنون این مکتب مقاومت در جهان نیز مشاهده می شود.

وی  به تأثیری پذیری  تحولات خاورمیانه از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد و گفت: رخدادهایی که اخیراً در خاورمیانه رخ داده در واقع همان مکتب مقاومتی است که از ابتدای دفاع مقدس در ملت ما وجود داشته است.

سرهنگ پاسدار زارعی با یادآوری حمایت های شرق و غرب از عراق در جنگ تحمیلی علیه ایران ادامه داد : در این نبرد جمهوری اسلامی ایران تنها با حزب بعث عراق نمی جنگید بلکه بیشتر کشورهای شرق و غرب با واگذاری تسلیحات به دشمن وارد جنگ با کشورمان شده بودند..

وی از حضرت امام خمینی ( ره) در هدایت کشور درزمان جنگ به عنوان مدیری توانمند نام برد و اظهار داشت : در صورت عدم رهبری و اداره کشور توسط حضرت امام خمینی ( ره ) شکست سنگینی بر ما تحمیل می شد که جبران آن امکان پذیر نبود.

زارعی با اشاره به رشادتهای ملت ، دلاوران و رزمندگان تصریح کرد: در حالی که کشور و ملتمان برای جنگ تحمیلی آمادگی نداشتند و هنوز بسیج به صورت رسمی شکل نگرفته بود با عملیات های موفقیت آمیز و فتح خرمشهر ظرفیت ملت ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشتیم  و عزت و شرف ایران ،حاصل تلاش صادقانه و سلاح الله اکبر رزمندگان و شهدایی است که با گذشتن از خود آزادی را برای ما به ارمغان آوردند..

وی اظهار کرد: امروز نیز در عرصه جنگ نرم باید چون گذشته با وحدت، اتحاد و همدلی در مقابل دشمن ایستادگی کرده و مانند همیشه سربلند بیرون بیاییم.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) گفت: روز سوم خرداد ماه روز تجدید میثاق ملت سرافراز ایران اسلامی با امام راحل و مقام معظم رهبری است و همه ما باید در بزرگداشت این روز بزرگ تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها