رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

امروز بزرگترین شیطان آمریكای جهانخوار است

دکتر احمدرضا بسیج ، آمریکای جهانخوار را بزرگ ترین شیطان دانست و سبک زندگی اسلامی را راه برون رفت از مشکلات برشمرد.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۱۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد دانشگاه در جمع پایوران ناحیه مقاومت بسیج بن، گفت: عمل بر اساس سبك زندگی اسلامی عامل سعادت در دنیا و آخرت است.

دکتر احمدرضا بسیج، یكی از مطالب مهم در سبك زندگی اسلامی را بحث آداب معاشرت عنوان نمود و افزود: یكی از زیر بناهای مهم اخلاقِ معاشرت بحث حیا می باشد، كه بنابر احادیث معصومین (علیهم السلام) منشاء تمام نیكی ها و خوبی ها حیاست.

وی، با ابراز تأسف از کم رنگ شدن حیا در برخی از نقاط جامعه، اظهار کرد: البته حیاء غیر از خجالت و تقوا و خوف است. ما گاهی به اشتباه حیا را خجالت معنا می كنیم، در حالیكه خجالت یك حالت اضطراری است، مثلا من وارد جایی می شوم و نمی توانم حرف بزنم و خجالت می كشم، این حیا نیست؛ بلكه حیاء یك امر اختیاری است. حیاء خوف هم نیست؛ زیرا خوف به خاطر ترس از عذاب است، در حالی كه حیاء به خاطر ترس از عذاب نیست.

دكتر بسیج گفت: یكی از مواردی كه باید در سبك زندگی اسلامی رعایت كنیم عمل بر اساس عقلانیت است، ولی با توجه به آیات قرآن بسیاری از مردم شاید علم هم داشته باشند، ولی بر اساس عقلانیت عمل نمی كنند و مدام دنبال سراب هستند.

استاد دانشگاه شهركرد، افزود: بسیاری از مشكلاتی كه در كشور ما ایجاد شده است به دلیل عمل نكردن بر اساس اقتصاد اسلامی و قرآنی است كه چاره همه مشكلات است؛ ولی متاسفانه عده ای با نگاه به اقتصاد غیر اسلامی یعنی همان اقتصاد آمریكایی می خواهند بر مشكلات فائق آیند كه همین مسئله باعث مضاعف شدن مشكلات و وادادگی در برابر بیگانگان شده است.

وی تاكید كرد: بنابر احادیث معصومین علیهم السلام عاقل ترین مردم كسی است كه رَبّ خودش را بشناسد و اطاعت كند و دشمنش را نیز بشناسد و از او تبری بجوید، كه اگر بخواهیم مصداق دشمن و شیطان را پیدا كنیم، امروز بزرگترین شیطان آمریكای جهانخوار است.

ارسال نظرات