خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان با اساره به هدف طرح شهید «بهنام محمدی» گفت: اساس و محور کار، تربیت است و هدف‌گذاری آن قرار است جوان مؤمن انقلابی تربیت شود و باید همه این ارکان دست به دست هم دهند هم‌افزایی و هم پوشانی داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۴۰۶۶۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸

تربیت جوان مؤمن انقلابی از اهداف طرح شهید «بهنام محمدی»به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی عصر امروز در دوره هم‌اندیشی ارکان مساجد متولی طرح شهید «بهنام محمدی» که در سالن اجتماعات سازمان دانش‌آموزی با حضور مسئولین سپاه ناحیه همدان، فرماندهان حوزه‌ها، سرگروه‌های صالحین، مربیان و امام جمعه همدان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن(ع) اظهار داشت: بسیج باید به سمتی حرکت کند که همه جامعه را درگیر فعالیت‌های خودش کند.

وی گفت: بسیج هشت طرح در سطح استان‌ها و حوزه‌ها و نواحی پیش‌بینی کرده که کارکرد اصلی آن رشد اجتماعی جامعه است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در ادامه ابراز داشت: یکی از این طرح‌ها، طرح شهید «بهنام محمدی» بود که بر اساس سه ضلع مدرسه، مسجد و منزل بنا شده که اساس مهم تربیت در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه خانواده در تربیت افراد ایفای نقش می‌کند، یادآور شد: مدرسه هم در دوره کودکی، نوجوانی و جوانی بخشی از عمر ما و فرزندان ما در مدارس سپری می‌شود، براین اساس مدرسه نیز رکن بسیار مهمی است.

بقایی در خصوص نقش مسجد با بیان اینکه از صدر اسلام تا به امروز مسجد محیط همه فعالیت‌ها بوده و باید باشد، گفت: همجواری با مدرسه، بازار و محیط اقتصادی، همجواری با محیط های تفریحی و رفاهی با همین رویکرد انجام شده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، مسجد سنگر بود و نقش محوری توسط بسیج انجام می‌شد بهترین محل، مسجد و بهترین محتوا تربیت افراد انقلابی است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: اساس و محور کار، تربیت است و هدف‌گذاری آن قرار است جوان مؤمن انقلابی تربیت شود و باید همه این ارکان دست به دست هم دهند هم‌افزایی و هم پوشانی داشته باشند که عملاً دانش‌آموزان اول و دوم متوسطه هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: برای اجرای این طرح اهداف چندگانه‌ای مشخص شده است؛ عالم و اهل فکر شدن، مهذب و دین مدار شدن مخاطب، هدفمندی، کارآمدی و کارآفرینی دانش آموزان، انقلابی شدن مخاطبین، بلند همتی و نگاه تمدنی شدن است.

بقایی گفت: امروز فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما در اقصی نقاط جهان تاثیر دارد و اینها را باید به دانش‌آموزان منتقل کنیم، او آمده راهی را که مسیر اسلام طی کرده مشخص کند بنابراین همه باید تلاش کنیم که دانش‌آموز ما انقلابی شود.

وی ابراز داشت: در شهرستان همدان ظرفیت خوبی فراهم شده هم سرگروه‌ها و هم ائمه جماعات به خوبی دانش آموزان را هدایت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان خاطرنشان کرد: همه باید در کنار هم در تعالی این مسیر از هیچ کمکی دریغ نکنیم و محتوابخشی و پیش بینی برنامه ها که در تابستان قرار است انجام شود را در پایگاه و مسجد انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات