خبرنگاران در خط مقدم انقلاب قرار دارند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: خبرنگاری را یک رسالت است و خبرنگاران در خط مقدم انقلاب اسلامی هستند .
کد خبر: ۹۱۴۰۶۳۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی امروز  در نشست رسانه، مقاومت و دفاع مقدس  گفت: انقلاب اسلامی ایران یک معجزه قرن بوده است و انقلاب اسلامی، شکل، اهداف، انگیزه و رهبری آن بر خلاف جریان طبیعی و واقعی جهان اتفاق افتاد.

وی  افزود: قبل از انقلاب جهان مادی ۱۰۰ درصد و دین در حاشیه قرار داشت به گونه ای که دین در آن زمان تنها در کلیساها و مساجد بود و به عنوان یک کارکرد اجتماعی مطرح نبود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان  عنوان کرد: شعار انقلاب اسلامی در جهان دو قطبی که همه در سلطه شرق و غرب بودند ساختار شکن بود و انقلاب شعار استقلال را مطرح کرد  و سبب شد که دشمنان بنا را بر این گذاشتند که انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند

وی تصریح کرد: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب راه‌های زیادی را برای سرنگونی انقلاب امتحان کرد که موفق نبود و نهایتاً جنگ 8 ساله را آغاز کرد.

کشکولی افزود: صدام در جنگ هشت ساله مطمئن بود  که شش روزه بساط انقلاب اسلامی را جمع می‌کنند  اما در همان ۴۸ ساعت اولیه پشیمان شد و مدارک و اسناد این امر نیز وجود دارد؛ ملت ایران در آن زمان به لحاظ تجهیزات ضعیف بود و فقط یک قدرت به نام ایستادگی را داشت.

 وی افزود:   از همان ابتدای جنگ رسانه با وسایل اولیه و ابتدایی خود پای کار آمد و با تجهیزات و امکانات اولیه کار اطلاع رسانی دوران دفاع مقدس را انجام می‌دادند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: دنیا نتوانست اراده ایستادگی و مقاومت ملت را بشکند و و تنوع جنگ‌ها را بر سر ملت ما پیاده کردند و  این ایستادگی تیجه داد، دشمن را متوقف کرد و از پیشروی دشمن جلوگیری شد .

وی خاطر نشان کرد:  امپراطور رسانه‌ای غرب در آن موقع نمی‌گذاشت منطق انقلاب و ایستادگی ما به آن طرف مرز برسد، رسانه‌های ما در تهیج مردم به جبهه و  تشویق مردم به مقاومت تأثیر گذار بودند.

کشکولی عنوان کرد: امروز بعد از ۴۰ سال شبکه رسانه‌ای در منطقه و جهان داریم و اگر توانستیم بین شورای امنیت سازمان ملل شکاف ایجاد کنیم و از پنج عضو اصلی، رأی روسیه و چین را بگیریم تا در پازل ما بازی کنند، به دلیل نقش رسانه‌ای ما است.

وی گفت:  رسانه‌های ما هر چند قابل مقایسه با غرب به لحاظ تجهیزات و امکانات نیستند، اما در منطقه و جهان جا باز کرده‌اند و مطرح هستیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: امروز اصل جنگ، جنگ رسانه‌ای است و در این فضا باید توانمندی‌های نظامی را نیز مطرح کنیم چرا که جنگ امروز، جنگ اراده‌ها است، به طور حتم اراده ما قوی‌تر از اراده دشمنان است و خدا نیز حامی و پشتیبان ما است و در این زمینه کار رسانه‌ای مؤثر است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نقش رسانه‌های ما در منطقه به خوبی جا افتاده است، افزود: ما نباید از جریان انقلاب اسلامی غفلت کنیم، ایران کشوری بوده که اصالت جهانی دارد، «استقلال و آزادی» و همچنین مردم سالاری دینی یکی از معجزات انقلاب اسلامی است.

کشکولی گفت:  امروز در جنگ رسانه ای به سر می بریم و رسانه‌ها در خط مقدم هستند پس خبرنگاران قدر خود را بدانند، خبرنگاری مانند پاسداری یک رسالت است و نباید به عنوان یک شغل به آن نگاه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار