به همت حوزه هنری خراسان رضوی کتاب در کمین گل سرخ در مشهدمقدس خوانش می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۶۳۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ همزمان با ایام بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، مراسم خوانش کتاب «در کمین گل سرخ»؛ روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با همکاری حوزه هنری و جمعی دیگر از نهاد‌های فرهنگی استان در مشهد برگزار می‌شود.

این برنامه با حضور محسن مومنی شریف نویسنده کتاب و خاطره‌گویی سرداران هشت سال دفاع مقدس، ساعت ۱۸ روز شنبه چهارم خرداد در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت واقع در بولوار آیت‌الله بهجت، بین بهجت ۲۳ و ۲۵ اجرا می‌شود.

کتاب «در کمین گل سرخ» زندگی‌نامه داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به قلم محسن مؤمنی شریف است که مقام معظم رهبری در تقریظی که بر این کتاب نوشتند آن را نمونه جالب و بی‌سابقه‌ای از گزارش جنگ همراه با داستان شیرین زندگی یک ارتشی مؤمن، شجاع و فداکار با نوشتاری زیبا و هنرمندانه دانستند.

متن تقریظ معظم له، بر این کتاب که فروردین ماه امسال و در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از آن رونمایی شد به شرح زیر است:

«این نمونه‌ی جالب و بی‌سابقه‌ای است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیت‌های آن. آن را یکسره مطالعه کردم (تا ۸۴/۶/۷) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است. با بسیاری از حوادث آن کاملاً آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است؛ و این طبیعی است.

البته برجستگی‌های شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمی‌توان نشان داد. او حقاً نمونه‌ای از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او».
ارسال نظرات
پر بیننده ها