کارشناس سواد رسانه در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به شیوه زندگی و فرزندپروری مادر گرامی ایشان اشاره کرد و گفت: بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز ما به دلیل کنار گذاشتن سبک زندگی اهل بیت (ع) است.
کد خبر: ۹۱۴۰۵۵۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام دهقان چناری، در مراسم گرامیداشت ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) که در سالن اجتماعات بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد به اخلاق محوری و ساده زیستی حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: ایشان زندگی ساده و بدون دغدغه و تنش داشتند. ساده زیستی و سخاوتمندی ایشان تا حدی بود که شب عروسی، لباس خود را به سائلی بخشید کاری که هیچ دختری انجام نمی‌دهد.
اخلاق هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود
کارشناس مذهبی در این مراسم افزود: ما به فرزندانمان شخصیت حضرت زهرا (س) را معرفی نکرده‌ایم و اطلاعات آن‌ها در حد نحوه به شهادت رسیدن ایشان است. بعضی اهل افراط هستند و دختران و زنان خود را در خانه محصور و حبس می‌کنند و منکر هرگونه فعالیت اجتماعی زن می‌شوند و برخی نیز تفریط می‌کنند و به اسم آزادی و حقوق زنان می‌خواهند پاکی و نجابت و پوشش زن را از او بگیرند که هر دو شیوه ازنظر اسلام رد و غیرقابل‌قبول است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: توجه به اخلاقیات و کار‌های پسندیده همواره در طول تاریخ موردتوجه حتی افرادی بوده است که متمدن و دین‌دار نبوده‌اند، زیرا این مسائل برگرفته از فطرت است هرگز کهنه نمی‌شوند. اهل‌بیت گرامی پیامبر به اخلاق اسلامی پایبند بودند و امروز نیز اگر به اخلاق اسلامی پایبند نباشیم ضرر می‌کنیم و از فطرت خود دور می‌شویم.
حجاب و حیا نزد اقوام مختلف جهان محترم بوده است
دهقان چناری با اشاره به کمپین‌های مختلف ضد حجاب و حیا که به تحریک ضدانقلاب ایجادشده است تأکید کرد: طی ۵ سال گذشته افرادی مغرضانه علیه حجاب و حیا به آشوب به پا می‌کنند. جریانی شکل‌گرفته است که می‌خواهند فرهنگ و سبک زندگی گذشته ایرانیان را تحت لوای آزادی زن تغییر دهند و قطعاً برنامه‌ریزی‌شده است.
وی گفت: متولیان امور فرهنگی کار محسوسی انجام نداده‌اند به همین خاطر، دختران نوجوان و جوان ما در معرض تبلیغات مسموم غرب و غرب‌گرا‌ها قرارگرفته‌اند و به‌راحتی از حجاب و پوشش خود می‌گذرند درحالی‌که پوشش نزد اقوام مختلف جهان به‌ویژه در میان مردم ایران باستان محترم بوده است و به‌مرور به خاطر مقاصد سیاسی پوشش را از بین برده‌اند.
این کارشناس سواد رسانه‌ای اظهار داشت: اینکه برخی می‌گویند حضرت فاطمه (س) معصوم بوده است و نمی‌توانسته‌اند مرتکب گناه و معصیت شوند حرف درستی نیست؛ زیرا خداباوری و حیایی که نسبت به خدا داشتند موجب ارتقاء درجه انسانیت آن‌ها و کسب مقام عصمت شدند. ایشان در زندگی و در شیوه فرزند پروری الگوی کاملی هستند، اما ما چقدر این الگوی کامل را به جوانان و دخترانمان معرفی کرده‌ایم؟
به خاطر بی‌حیایی ۸۰ درصد از ازدواج‌های اینترنتی محکوم‌به طلاق هستند
وی افزود: حضرت فاطمه الزهرا (س) در مقابل پدر بزرگوارشان، پاسخ خواستگاری امیرالمؤمنین را با سکوت داد و این نشان‌دهنده حیای ایشان است. ادبیات ایشان در خانه و مورد خطاب قرار دادن همسر و فرزندان بسیار ارزشمند است. در سبک زندگی آن‌ها محبت موج می‌زند، زیرا زندگی آن‌ها از حیا و عفت نشأت می‌گیرد و احترام مابین آن‌ها و روحیه محبت ورزی و فداکاری موجب عشق و علاقه بین آن‌ها می‌شد.
دهقان چناری تصریح کرد: فضای مجازی که برای منافع سیاسی در دسترس مردم قرار گرفت به یک بدافزار تبدیل‌شده است و روابط خارج از عرف در این فضا شکل می‌گیرد. مردم ما سواد رسانه‌ای و فرهنگ استفاده از این فضا را ندارند. می‌توان به‌جرئت گفت که ۸۰ درصد از ازدواج‌های اینترنتی محکوم‌به طلاق است، چون بر اساس حیا شکل نگرفته است. بااین‌وجود، زوج‌هایی هستند بااینکه ۲۰ سال با یکدیگر زندگی می‌کنند نمی‌توانند باهم ارتباط برقرار کنند و کارشان به دادگاه و طلاق می‌کشد.
وی اذعان کرد: دور شدن از سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و زندگی‌های منهای خدا و زندگی‌هایی که در آن با خدا و دین و سبک زندگی اسلامی خداحافظی کرده‌اند، بحران و ناآرامی و افسوس‌ها و آسیب‌ها موج می‌زند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: در قدیم زندگی‌ها ساده و صادقانه شکل می‌گرفت. فرزند آوری اهمیت داشت و برای پدر خانواده احترام زیادی قائل بودند؛ اما امروز یا فرزند آوری اهمیت ندارد یا نظر و توجه به فرزند نسبت به توجه به همسر ارجحیت پیداکرده است. حرمت‌ها زیر پا گذاشته‌شده، چون از سبک زندگی اسلامی و مورد مایید خداوند فاصله گرفته‌ایم.
اجرای تواشیح توسط گروه ولایت، مولودی‌خوانی، ضیافت افطار و اکرام ایتام از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات