تشریح برنامه های شهرستان بهاباد همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر

جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر به ریاست فرماندار بهاباد و با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۵۵۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فرماندار بهاباد در این جلسه با اشاره به گرامی داشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر با هیچ میزان و معیاری قابل سنجش نیست و همان طور که امام خمینی (ره) در جمله تاریخی خود فرمودند:، خرمشهر را خدا آزاد کرد.
وی در ادامه افزود: خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جا ودانگی انقلاب است و سوم خرداد و فتح این شهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است.
محمد مهدی خانی زاده تصریح کرد: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است که موازنه جنگ را تغییر داد ومجاهدت و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مثال زدنی است و فرهنگ ایثار و شهادت باید در طیف‌های جامعه برجسته سازی شود.
درادامه این جلسه امام جمعه بهاباد هم در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و حاسه فتح خرمشهر بر هرچه با شکوهتر برگزارشدن برنامه‌های سوم خرداد تاکید کرد .
وی تصریح کرد: عملیات بیت المقدس، عملیات عظیمی که در آن روز‌ها اتفاق افتاد، کار پیچیده عظیمی بود که از دو عامل ترکیب شده بود: عامل اول، دانش نظامی و قوت فرماندهی و هوشیاری و استعداد جوانان مؤمن ما بود ... عامل دوم که مهم‌تر است، نیروی ایمان و شجاعت ناشی از قوت ایمان رزمندگان و مردم و جوانان بود؛ یعنی عشق ایمانی -نه عشق حیوانی، نه عشق مادّی، نه عشق به چیز‌های خُرد و حقیر- عشق به ارزش ها؛ عشق به آرمان‌های الهی و اسلامی؛ همان چیزی که کشته شدن در راه خدا را برای کسی که چنین عشقی را دارد، شیرین می‌کند».
وی با اشاره به همزمانی سوم خرداد با شب‌های احیا عنوان کرد: برگزاری مراسم شب احیا بر سر مزار شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیز در این ایام برگزار خواهد شد.
در ادامه سایر اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و در پایان نیز پس از بحث وتبادل نظر برنامه‌های دیدار با خانواده شهدا، عطر افشانی و گلباران قبور شهدا و برگزاری مراسم زیارت عاشورا در جوار قبور مطهر شهدا، تبیین حماسه فتح خرمشهر توسط ائمه جماعات در مساجد، آذین بندی سطح شهر و ادارات شهرستان بمناسبت فتح خرمشهر، برگزاری مسابقات ورزشی بمناسبت سوم خرداد توسط اداره ورزش و جوانان، نشست‌های بصیرتی از جمله برنامه‌های شهرستان در سالروز حماسه فتح خرمشهر عنوان گردید.
انتهای پیام /د
ارسال نظرات