خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان تاکستان:

نیتی که صحیح نباشد، عمل انسان را فاسد می کند

حجت الاسلام درزی رامندی اذعان کرد: اگر انسان در نیت دچار فساد و تباهی بشود عمل انسان خراب خواهد شد، مثل اینکه سرکه را در عسل بریزیم ، همانگونه که سرکه عسل را از بین می برد ، کارها و اعمالی که با نیات متفاوت و برای رضای اشخاص انجام می دهیم عمل را از بین می برد !
کد خبر: ۹۱۴۰۵۰۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست اخلاقی پاسداران و سربازان سپاه امام علی (ع) شهرستان تاکستان با حضور حجت الاسلام درزی رامندی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان تاکستان برگزار گردید .

درزی رامندی با اشاره به دعای مکارم الاخلاق گفت: این دعا از ۲۲ فراز تشکیل شده که هر قسمت با درود بر محمد و آل محمد شروع ‌می‌شود. امام سجاد(ع) در ضمن هر فراز با درخواست آراستگی به برخی از اخلاق پسندیده یا طلب دوری از بعضی رذائل اخلاقی، ارزش‌ها و ضدارزش‌های اخلاقی را معرفی کرده است.

وی با یادآوری خصائص اخلاقی امام حسن(ع) اذعان کرد: اینکه امام حسن (ع) 3 مرتبه تمام مال خود را انفاق کرد که این درس بزرگی برای ما می باشد و اگر ما بخواهیم با اهل بیت باشیم یا بخواهیم مسیرشان را ادامه بدهیم لازمه ی آن این است که کنار اهل بیت باشیم و پا کنار قدم آنان بگذاریم .

درزی رامندی تبیین کرد: در دعای مکارم الاخلاق در ابتدای این دعا بر پیغمبر و آل او درو می فرستد و بعد به مسئله ایمان می پردازد ، و مثالی که وجو دارد این است که امیرالمومنین و سلمان از اصحاب رسول خدا هستند اما نکته ای وجود دارد این است که درجه ایمان امیرالمونین کجا و سلمان کجا !

وی افزود : در این دعا اشاره ای به یقین و نیت شده است و ما هر کاری که انجام می دهیم در انجام کارهایمان چه نیتی که داریم مهم است و باید بالاترین نیت و یقین را داشته باشیم و عملمان را بهترین شکل انجام دهیم و مسئله ی مهمی که در عمل وجود دارد اخلاص می باشد .

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان تاکستان مطرح کرد: اگر انسان در نیت دچار فساد و تباهی بشود عمل انسان خراب خواهد شد، مثل اینکه سرکه را در عسل بریزیم ، همانگونه که سرکه عسل را از بین می برد ، کارها و اعمالی که با نیات متفاوت و برای رضای اشخاص انجام می دهیم عمل را از بین می برد !

وی با بیان اینکه بعضی اوقات مال و ثروت زیاد به نفع ما نیست و بدترین آن گرفتار شدن در دنیا و فراموشی از یاد خدا است، گفت: ثروتمندی خوب است در صورتی که انسان انفاق کند و به نیازمندان برسد و ثروت زمانی بد است که انسان را از مسیر هدایت خارج کند.

حجت الاسلام درزی رامندی در خاتمه گفت: مهمترین ثروت این است که انسان بی نیاز شود چرا که مال و ثروت تمام شدنی بوده و برکت ندارند .

وی اضافه کرد: مهمترین بی نیازی اینکه انسان با نگاه حسرت به دیگران نگاه نکند و خود را با آنان مقایسه نکند و وقتی انسان حسرت می خورد دچار اندوه و غم می ششود.

7001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها