نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیل در سال‌های اخیر در کلات و ایجاد خسارت در این شهرستان تاکید کرد: بحران سیل در کلات باید بصورت ریشه‌ای حل شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۶۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت مردم مناطق سیل‌زده در کلات گفت: اگر بعد از سیل سال ۹۶ شهرستان کلات، مسئولان به وظایفشان عمل می‌کردند، امروز کلات سیل زده نمیشد و هیچ اقدام عملی برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده در کلات صورت نگرفته است.

پژمانفر افزود: البته تنها کاری که انجام شده تا به حال تخصیص همین متراژ زمین برای ساخت خانه مسکونی است و حتی کار نقشه‌برداری آن هم برای ساخت واحد مسکونی انجام نشده و طبق برنامه مقرر شده که کمیته امداد و بنیاد مسکن واحد‌های مسکونی برای سیل‌زدگان را در این زمین ۵ هزا رمتری بسازند.

وی افزود: با وجود این، اما زندگی مردم بعد از سیل عملا با مشکل مواجه است و با وجود اینکه حدود صد واحد مسکونی در سیل تخریب شده‌اند هنوز حتی یک واحد بازسازی نشده و اقدامی صورت نگرفته است و همین در سیلاب‌های اخیر به اکثر زمین‌های کشاورزی مناطق کلات که در معرض سیل قرار دارند خسارت وارد شده و مردم خسارت جدی را از این سیلاب‌ها متحمل شدند.

پژمانفر عنوان کرد: یکسری مسائل باید در کلات به صورت ریشه‌ای حل شود، کلات هر سال در سال‌های ۹۶-۹۷ و امسال دچار بحران‌های سیل بوده و هست. یکی از مسائل مهم برای جلوگیری از سیل در کلات آبخیزداری و آبخان‌داری و احداث دیواره‌های حفاظتی در مسیر رودخانه‌هاست و تا زمانیکه این دیوار احداث نشود کلات و روستا‌های آن در معرض آسب است و این شهر همیشه به دلیل کوتاهی‌های صورت گرفته در معرض سیل قرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی کل محصول کشاورزی این منطقه بر اثر سیل از بین رفته این مسائل و مشکلات همه روی هم جمع شده و باعث شده تا ما با کاهش جمعیت در کلات و مهاجرت به سمت مشهد باشیم و این کوچ جمعیت از کلات به مشهد یک فاجعه است که دارد اتفاق می‌افتد. ما در منطقه کلات نسبت به سال‌های گذشته ۵ درصد کاهش جمعیت داشته‌ایم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در ادامه گفت: مشکل دیگری که وجود دارد این است که ما در ۲۰ مرداد ۹۶ شاهد وقوع سیل در منطقه کلات بودیم و بنا شد مشکل شبکه آبرسانی روستایی بعد از این سیل حل و فصل شود، اما هنوز که هنوز است مشکل لوله‌کشی و آبرسانی روستایی این مناطق که بر اثر سیل تخریب شده، حل نشده است و ما شاهد بحران در این منطقه هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها