سید ساجد یعقوبی
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اهل بیت (ع) در طول حیات خود مصالح عمومی را بر هرچیز دیگری ترجیح داده‌اند و با هدف تامین مصالح جامعه اسلامی رفتار کرده‌اند و هر فردی مصلحت جامعه اسلامی را برهم می‌زند خائن است.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۶۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
هر فردی مصلحت جامعه اسلامی را برهم زند خائن است
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه سه شنبه در مراسم سخنرانی ماه مبارک رمضان در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: تمامی معصومین (ع) با هدف تامین مصالح جامعه اسلامی رفتار کرده‌اند و هر فردی مصلحت جامعه اسلامی را برهم می‌زند خائن است.

وی با ذکر مثالی به مواجه امام علی (ع) و دو فرزند وی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) با حاکمان کفر زمان تصریح کرد: امام علی (ع) بار‌ها در نهج البلاغه خلافت را حق خود عنوان کرده، اما زمانی که معاویه برای خلافت به سراغش رفت از پذیرش سرباز زد تا فتنه دشمنان اسلام را خنثی کند.

امام جمعه اردبیل افزود: در مقابل، امام حسن (ع) با معاویه به دلیل مصالح مردم صلح کرد تا به فرمود: ه خود مانع از ضربه به شیعه شود؛ چرا که دشمن در نظر داشت در صورت سرباز زدن از صلح شیعه‌ای بر روی زمین باقی نگذارد.

عاملی افزود: اما در ادامه امام حسین (ع) مسیر قیام به جای صلح را به مصلحت جامعه دید تا مردم به سمت اهل بیت (ع) بیایند و با برگه مظلومیتی که در دست گرفت تمامی مسلمانان را هشدار داد و آگاه ساخت.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: گروهی می‌گویند وقتی قرآن و پیامبر بوده نیازی به امامت نیست، اما وای به حال شیعه‌ای که فلسفه امامت نداند؛ ۸ فلسفه مهم و قاطع برای امامت مطرح شده و یکی از آن طرح احکامی است که در زمان پیامبر مطرح نشده بود چرا که مصداقی برای طرح آن پیشامد نکرده بود.

وی افزود: ۱۲ امام نه بیشتر و نه کمتر برای تقلید و هدایت ۱۲ نسل آمده‌اند و امامان برای پیاده‌سازی مصالح جامعه تلاش کرده‌اند؛ به همین دلیل است که دین اسلام از بسیاری از انحرافات و تحریفات در امان مانده است.

عاملی با ذکر مثالی دیگر به کلاس‌های درس و تربیت امام صادق (ع) و امام باقر (ع) اشاره و اظهار کرد: به تعبیر علامه طباطبایی مدرسه صادقین مدرسه حسینی است و خود امام صادق (ع) نیز می‌گوید: «من از امام حسین (ع) آموختم که چگونه مظلوم بود و پیروز میدان شد.»

امام جمعه اردبیل تمسک به امامان را گریزگاه مسلمان از انحرافات دانست و تصریح کرد: معصومین با انسان‌های عادی قابل قیاس نیستند و حتی نام آن‌ها را خدا برگزیده و اجازه تشریع دین یافته‌اند.
ارسال نظرات