خبرهای داغ:
کارشناس مسوول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین
نوروزیان گفت: عملیات برداشت گل محمدی از سطح 88 هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 33 تن گل محمدی از این مزارع برداشت شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۱۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

علیرضا نوروزیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، بیان کرد: عملیات برداشت گل محمدی از سطح 88 هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 33 تن گل محمدی از این مزارع برداشت شود.

وی گفت: از این میزان اراضی کشاورزی که به زیر کشت گل محمدی رفته 53 هکتار بصورت نهال و 35 هکتار بصورت بارور است.

نوروزیان اظهار کرد: این میزان سطح زیر کشت در سال جاری نسبت به سال گذشته نزدیک به دو برابر شده و کشاورزان نیز رغبت بیشتری به افزایش سطح زیر کشت این محصول دارند.

وی با اشاره به ارقام کشت شده گل محمدی در مزارع کشاورزی عنوان کرد: این ارقام شامل ارقام جدید و پایه های شناسنامه دار، رقم یزد 94 و کاشان 93 می باشد که از نظر گل دهی و میزان طول گل، گلبرگ بیشتری را تولید می کنند.

کارشناس مسوول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: مناطق مستعد و مناسب کشت این محصول در استان، شهرستان های قزوین، کوهین و الموت، بوئین زهرا، آوج، آبیک و البرز می باشد.

نوروزیان با اشاره به اهمیت مزایای کشت این محصول تصریح کرد: از گل محمدی در صنایع داروسازی، عطر سازی، رنگرزی، مواد غذایی و بهداشتی، شیرینی و عرقیات سنتی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در قالب طرح احداث باغ در اراضی شیبدار، سالانه بین 30 الی 50 هکتار بسته به اعتبارات، جهت کمک به احداث باغ گل محمدی به صورت یارانه نهال به متقاضیان ارائه می شود.

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها