سردار اکبری در تجلیل از خیران و جهادگران:
آئین تجلیل از خیرین و عوامل اجرایی کمک به سیل زدگان از سوی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۳۸۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، آئین تجلیل از خیرین و عوامل اجرایی کمک به سیل زدگان از سوی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، فرمانده نیروی انتظامی استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و نمایندگان گروه های جهادی شهرستان های 10 گانه استان و جمعی از خیرین و جهادگران درمجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک میلاد امام مجتبی علیه السلام، ضمن تقدیر از همکاری خیرین و جهادگران با سپاه استان چهارمحال و بختیاری در کمک رسانی به هموطنان سیل زده در استان خوزستان، گفت: ما واسطه بین خیرین و سیل زدگان در شهرستان شوشتر و منطقه سعیبیه بودیم و بعنوان امانتدار، این امانت را به دست صاحبان اصلی رساندیم.

سردار علی محمد اکبری، افزود: مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط اقتصادی و نیازمندی های خود، با همراهی خیرین عزیز، بالغ بر 7میلیارد تومان کمک های غیرنقدی در زمینه مواد غذایی، پوشاک و آب آشامیدنی و مواد بهداشتی جمع آوری و تحویل سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام دادند، که تقدیم آسیب دیدگان سیل زده در شهرستان شوشتر شد.

وی، خاطرنشان کرد: کمک های مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری به سایر نقاط سیل زده کشور همچون استان گلستان در شمال و استان لرستان نیز ارسال شده و این مبلغ هفت میلیارد تومان فقط کمک های ارسالی به استان خوزستان بوده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با تأکید بر اینکه خروش مهر همچنان ادامه دارد،  ادامه داد: بخشی از کمک های مردمی نیز طی روزهای آینده به منطقه سیل زده ارسال خواهد شد و خانه های خسارت دیده از سیل نیز با تلاش و همت بیشتر عزیزان خیر و جهادگران بی ادعا بازسازی خواهند شد، زیرا تسهیلات و وام های اعطایی برای جبران خسارت ها کافی نیست.

سردار اکبری، با اشاره به ابراز خوشحالی مردم مناطق سیل زده از حضور جهادگران سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برای امدادرسانی، تصریح کرد: کمک های جمع آوری شده با عنوان هدایای مردم استان چهارمحال و بختیاری تحویل هموطنان سیل زده در استان خوزستان شد و نام خاص از کسی و یا نهاد و ارگانی در این موضوع مطرح نبود.

این مقام ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: گروه های جهادی نیروهای پایور و وظیفه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و موکب های حسینی استان با استقرار در منطقه شعیبیه و سوسنگرد اقدام به پخت بیش از 30هزار پرس غذا و بالای 90هزار قرص نان و توزیع بین سیل زدگان کردند.

وی، با اشاره به افتخارات مردم استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس و همچنین حضور رزمندگان این استان در تأمین امنیت پایدار مناطق شمالغرب و جنوب غرب و جنوب شرق کشور، خدمت رسانی بی نام و نشان و بدون هیچ چشمداشت و کمک به آسیب دیدگان در زلزله سرپل ذهاب و سیل های اخیر در شمال کشور، استان ایلام و خوزستان را ستودنی دانست و افزود: شما مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری در همه صحنه ها گل کاشتید.

سردار اکبری، با تأکید بر این نکته که خروش مهر همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: بازسازی مناطق سیل زده استان چهارمحال و بختیاری به سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام واگذار شده و با توجه به اینکه بالای 500 خانه در این استان دچار خسارت و تخریب شده اند، بخشی از آنها توسط گروه های جهادی و با کمک تسهیلات اعطایی و همکاری خیرین با بسیج سازندگی بازسازی می شود.

وی،  با بیان اینکه کمک های خیرین و جهادگران مصداق بارز اعمال صالح ماندگار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 1200 پروژه از سوی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و بسیج سازندگی در استان چهارمحال و بختیاری در دست اجراست که بخشی از آنها با همت گروه های جهادی تکمیل شده اند.

سردار اکبری از خدمت رسانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه دهستان استان چهارمحال و بختیاری نیز خبر داد و افزود: در بحث سازندگی نیازمند همت و تلاش و یاری بیشتر شما خیرین عزیز هستیم.

وی، در ادامه با اشاره به اظهار رضایت مردم مناطق سیل زده از خدمات ارائه شده ، تقدیر و تشکر فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشکر فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان از رزمندگان، بسیجیان و مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری به خاطر کمک رسانی به هموطنان سیل زده، گفت: استان ما در دفاع از حرم آل الله نیز مقام نخست را از نظر اولین ها داراست؛ زیرا اولین شهید بسیجی مدافع حرم(شهید علی عسگری طاقانکی)، اولین شهید جامعه پزشکی(شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی) و اولین شهید جامعه مهندسی و امدادگری(شهید محمدحسین قاسمی کرانی) از این خطه هستند.

گفتنی است: در این مراسم با اهدای لوح سپاس و شاخه گل بعنوان نمادین از نمایندگان خیرین شهرستان های چهارمحال و بختیاری و جهادگران امدادرسان در مناطق سیل زده خوزستان و همچنین خانواده های معظم شهدای مدافع حرم استان تجلیل گردید.

لازم به توضیح است در این مراسم ضمن مولودیه خوانی یکی از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت در مدح امام مجتبی(ع)، کلیپی از امدادرسانی جهادگران سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به هموطنان سیل زده در شهرستان شوشتر پخش شد و یکی از هنرمندان استان و همچنین خوانندگان محلی به اجرای برنامه پرداختند و لوح تقدیر فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان از مردم، رزمندگان، بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری و فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام قرائت شد.

ارسال نظرات