فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد گفت: بسیج علمی و پژوهشی به دور از مواضع سیاسی صرفاً در جهت حمایت از نخبگان و مخترعان و پیشرفت شهرستان گام بر می‌دارد و هر جا که کمبودی احساس کند وارد عمل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۳۶۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
بسیج علمی و پژوهشی حامی نخبگان و مخترعان/تشکیل خانه نخبگان علمی بسیج پارس آباد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار حسن نوری در این مراسم تشکیل خانه نخبگان علمی بسیج درشهرستان پارس آباد اظهار داشت: از آنجایی که لازمه و فلسفه وجودی سپاه پاسداران و بسیج حفظ و نگهبانی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است از این رو با توجه به مأموریت‌های گسترده سپاه و بسیج ضرورت توجه به پژوهش امری انکار ناپذیر است.

وی افزود: خانه نخبگان علمی بسیج متشکل از اساتید دانشگاهی و جمعی از مسئولان است و به عنوان هیئت اندیشه ورز عمل می‌کند که مسائل و مشکلات شهرستان و راهکار‌های علمی و عملی به صورت سند راهبردی تدوین و در نهایت به مسئولان اجرایی ارائه می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه هدف از تشکیل خانه نخبگان جوان علمی بسیج را بررسی مسائل و مشکلات شهرستان از دیدگاه جوانان است، افزود: بسیج علمی و پژوهشی به دور از مواضع سیاسی صرفاً در جهت حمایت از نخبگان و مخترعان و پیشرفت شهرستان گام بر می‌دارد و هر جا که کمبودی احساس کند وارد عمل می‌شود.

نوری تصریح کرد: مسائل و مشکلات شهرستان به روش فکری مورد بحث قرار می‌گیرند و نظرات افراد جمع‌آوری شده و با دیدگاه آینده‌نگری و حل مشکلات شهرستان بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: ماموریت و حوزه‌های اصلی فعالیت خانه نخبگان را تولید دانش، شناسایی، ساماندهی پژوهشگران، اندیشه‌ورزان، ایده‌پردازان و ارتقاء توانمندسازی آن‌ها در سپاه و بسیج، ذخیره و انتقال دانش مورد نیاز می‌باشد.

وی ادامه داد: این خانه علمی پتانسیل خوبی برای مراکز عملی در کشور، استان و شهرستان است.

سروان پاسدار بهزاد بهاری مسئول پژوهشی و فناوری ناحیه سپاه پارس آباد نیز در این مراسم گفت: هدف از تشکیل خانه نخبگان را تفکر و اندیشه‌ورزی و هویت دادن به بسیجیان اندیشه‌ورز و پژوهشگر، توانمندسازی و ارتقاء سطح نخبگان علمی و متناسب با نیاز‌های بسیج از انقلاب اسلامی دانست.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم علمی بسیج بسترسازی برای موفقیت جوانان است که به دور از موازی‌کاری و جناح‌های سیاسی درصدد پیشرفت و توسعه شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، طی مراسمی با حوزه فرمانده و مسئول عقیدتی ناحیه سپاه ناحیه پارس آباد وبا حضور نخبگان علمی بسیج در سالن اجتماعات فرهنگی ناحیه سپاه پارس آباد خانه نخبگان علمی بسیج در شهرستان پارس آباد تشکیل شد.

دراین مراسم با شرکت ۶۰ نفر از نخبگان انتخابات بصورت الکترونیکی و حضوری برگزار شده که مصطفی اسوار رئیس و کوروش رستمی بعنوان نایب رئیس خانه نخبگان بسیج شهرستان پارس آباد انتخاب شدند.
ارسال نظرات