مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

دفاع مقدس مدل فکری ارزشمندی برای نسل جوان است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ما وارث حماسه‌های بسیار ارزشمندی هستیم گفت: دفاع مقدس یک مدل فکری بسیار ارزشمند برای نسل جوان است که باید الگوی نسل امروز قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۴۰۲۵۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عباس بایرامی عصر امروز با حضور در صحن جلسات شورای رشت واقع در خیابان سعدی با تبریک فرارسیدن سالروز حماسه سوم خرداد اظهار کرد: استان گیلان در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش بسیار عظیمی داشت.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر از نیروهای نظامی دشمن بعث عراق در این عملیات کشته شدند گفت: ما وارث حماسه‌های بسیار ارزشمندی هستیم و بخشی از نقش گیلانی‌ها در دوران جنگ تحمیلی تقدیم، ۹۷ هزار رزمنده بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر اینکه دفاع مقدس یک مدل فکری بسیار ارزشمند برای نسل جوان است افزود: اعزام کامیون‌های حامل کمک به جبهه‌ها به یک نماد تبدیل شد که مردم نیز در جمع‌آوری این کمک‌ها نقش بسزایی داشتند.

بایرامی با اشاره به اینکه مباحث مختلفی در این بنیاد در دست بررسی است بیان کرد: بسیاری از فرماندهان دوران جنگ در شهر رشت زندگی می‌کنند و باید از این ظرفیت عظیم در راستای نشر و گسترش ارزش‌های انقلاب استفاده شود.

وی با اشاره به اجرای یادمان شهدای گمنام رشت تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و برای یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت نیز طی جلسه‌ای که اخیراً در فرمانداری رشت برگزار شد تصمیمات خوبی گرفته‌شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه راه‌اندازی موزه دفاع مقدس جزو برنامه‌های بنیاد است گفت: قصد داریم موزه را خانواده پسند احداث کنیم و ۱۵۰ کامیون که نماد اعزام کمک‌های مردمی استان گیلان به جبهه‌ها است را نیز به‌صورت نمادین در این موزه به نمایش می‌گذاریم.

بایرامی به سرلشکرهای مطرح گیلانی در بخش هوانیروز در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: استان گیلان شهدای شاخصی در این بخش تقدیم انقلاب اسلامی کرده که باید در موزه به معرفی آن بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه برای جذب اعتبارات لازم به‌منظور راه‌اندازی موزه دفاع مقدس اقدامات خوبی انجام‌شده است خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم گیلان برای جذب اعتبارات دولتی برای راه‌اندازی این موزه وارد عمل شده‌اند و یقیناً با همراهی و تعامل همه این موزه به‌زودی و در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات