سرهنگ پاسدار مهدی ابوالحسنی  به مناسبت سالروز فتح خرمشهر عنوان کرد

خرمشهر ملت ایران را آبدیده و آماده دفاع کرده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان  تاکید کرد: مقاومت در خرمشهر ملت ما را آبدیده و آماده دفاع کرده لذا جمهوری اسلامی ایران به نوعی بیمه شده است.
کد خبر: ۹۱۴۰۲۲۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سرهنگ پاسدار مهدی ابوالحسنی  به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در جمع خبرنگاران  اظهار داشت : آزادی خرمشهر در سوم خرداد 61 اتفاقی مهم در تاریخ این آب و خاک بود  امسال سی و هفتمین سالگرد آزادسازی خرمشهر است.
وی افزود : ما با کمترین امکانات دو اتفاق بزرگ رقم خورد  یکی مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر که  جزو بزرگترین مقاومت های تاریخ است و ما یکی از مجهزترین ارتش های دنیا را متوقف کردیم  دیگری ، دژ بسیار قدرتمندی ایجاد شد .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان  گفت : آن زمان با دست خالی توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم و امروزه با  امکانات گسترده و ظرفیت های استراتژیک ایران  هیچ کشوری جرات تعرض به ایران را ندارد.
وی تاکید کرد: مقاومت در خرمشهر ملت ما را آبدیده و آماده دفاع کرده لذا جمهوری اسلامی ایران به نوعی بیمه شده است.

این مقام مسئول  اظهار داشت :  نسل جوان باید بداند خرمشهر چگونه آزاد شد؛ شهری که ۶ هزار شهید از سراسر کشور برای آزادسازی آن دادیم مقاومت و آزادسازی خرمشهر با همه امکانات و تجهیرات دشمن جزو نوادر تاریخ است و آنها که آنجا بودند، به یقین به این فرمایش امام رسیدند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تاکید کرد: برخی از فاتحان خرمشهر امروز زندگی را به دشواری می گذارنند و کمتر سراغی از آنها گرفته می شود.

ابوالحسنی افزود : ویژه برنامه های سی و هفتمین سالگرد فتح خرمشهر از اول تا چهارم خرداد  برگزار می شود  که شامل 27 برنامه محوری می باشد.

وی تصریح کرد :  عناوین این روزها به ترتیب «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» «شهدا و ایثارگران و پیروان ولایت» « مقاومت، ایثار و پیروزی و روز ولایتمداری» و « روز دزفول، روز مقاومت و پیروزی» می باشد.

 ابوالحسنی ادامه داد: پنجشنبه روز 'شهدا و ایثارگران'، جمعه روز 'مقاومت، ایثار و پیروزی' و شنبه روز مقاومت مردم دزفول نام دارد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تجلیل از رزمندگان شرکت کننده در آزاد سازی خرمشهر، نشست خبری در سالن شهید مرتضوی، نشست تخصصی با اصحاب رسانه، برگزاری شب خاطره، فراخوان اولین جشنواره داستان و خاطره نویسی جنگ ویژه روحانیت از جمله برنامه های هفته آزادسازی خرمشهر در کرمان است. 

وی خاطر نشان کرد : ایستگاه های صلواتی در کنار 99 مکان دفن شهدای گمنام در استان کرمان جهت ترویج افطاری ساده  برپا می شود و همچنین  نمایشگاه دست سازه های از تبار یاران توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه برنامه های سحرگاه رمضان در گلزار شهدا، خاطره گویی در مساجد و تکایا، رونمایی از چند نرم افزار و موشن گرافی عملیات بیت المقدس نیز  در این ایام رونمایی می شود.

ارسال نظرات