حجت الاسلام والمسلمین رحمانی گفت: کسی که از ولی فقیه اطاعت نمی کند، دروغ می گوید که دوستدار امام زمان(عج) است.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۶۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در جمع کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ، میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، کریمه اهلبیت را تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی، بخشش را از ویژگی های اهلبیت عصمت و طهارت و از صفات خداوند متعال برشمرد و افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام که نقل است سه بار همه دارایی هایش را بخشید، در پاسخ به یکی از صحابی پیرامون علت این بخشش ها فرمودند؛ به بخشیدن در راه خدا عادت دارم، زیرا خدا نیز عادت دارد که به من عطا فرماید.

وی، به تشریح فرازهایی از دعای پرفضیلت افتتاح پرداخت و افزود: این دعا را یکی از نواب خاص امام زمان(عج) از آن حضرت نقل کرده و مورد تکریم و تأیید علمای بزرگ قرار گرفته و هیچ تردیدی نیست که دعای افتتاح از ناحیه مقدسه است.

وی ادامه داد: فرازهای دعای افتتاح، مکنونات قلبی امام زمان(عج) را بیان می کند و از ما نیز می خواهد برای رسیدن به سعادت، با عمل خالصانه و اخلاق ظهور آن حضرت را از درگاه خداوند مسئلت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی تصریح کرد: معنای «اللّهم انّا نرغب الیک فی دولة کریمة» این است که باید به سمت دولت کریمه حرکت کنیم و بدانیم که همه خواسته یا ناخواسته به سمت این دولت کریمه حرکت خواهند کرد؛ اما ما باید با شوق و رغبت این حرکت را انجام دهیم.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: در جامعه غرب که ایمان به امام زمان همچون ایمان ما نیست؛ ولی به نوعی آنها نیز اعتقاد به منجی آخرالزمان دارند و حضرت مسیح را امام زمان می دانند؛ آنها اعتقاد به جهانی سازی دارند و خودشان را سازنده جهان می پندارند؛ اما ما به جهانی شدن اعتقاد داریم.

وی، افزود: در حقیقت همه ما به سوی دولت امام عصر و دولت کریمه خواهیم رفت؛ زیرا حیات معنوی ما به حرکت است و این حرکت باید با شوق و رغبت به سوی دولت کریمه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی ادامه داد: ارتباط بندگان با خدا نیز همراه حرکت است. فکر کردن مؤمن این نیست، که لبانش را ببندد و به نقطه ای خیره شود؛ بلکه فکر مؤمن نیز در خلوت همراه با ذکر است، که همین ذکر نوعی حرکت است.

وی، رکوع و سجود و ساییدن پیشانی به خاک در مقام تواضع به مقام حضرت حق و ذکرهای مختلف در ادعیه برای اجابت دعا را از مصادیق حرکت دانست و افزود: دولت حق، همان دولت کریمه است، که هیچ موقعی اتفاق نیفتاده و تنها یک بار در عصر ظهور اتفاق می افتد, یعنی حتی دولت های پیامبر و امیرالمؤمنین نیز دولت کریمه نبوده اند.

این استاد حوزه، خاطرنشان کرد: کریم از یک حقیقت آرمانی انسان ها سخن می گوید، که در آن کرامت هیچ انسانی ضایع نمی شود و این موضوع در طول تاریخ نه اتفاق افتاده و نه امروز اتفاق می افتد، بلکه منحصر به تحقق دولت امام عصر(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی گفت: در دولت کریمه هر انسانی با هر عقیده ای از سوی دولت کریمه مورد کرامت واقع می شود و دولت کریمه از توانمندی  اقتدار خود برای احقاق حق بندگان استفاده می کند و این اقتدار چنان است که صالحان با دیدن آن خوشحال می شوند و ستمگران و ظالمان به هراس می افتند.

وی، در تشریح این بخش از بیانات خود، به خوشحالی مؤمنان و ستمدیدگان از دیدن چهره هایی همچون سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه اشاره کرد و گفت: برعکس پاسداران عزیز انقلاب، نمونه چهره های پلید و ستمگرانی همچون دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که باعث ترس بندگان خدا و نفرت مؤمنان می شوند.

رحمانی گفت: اقتدار آن نیست که مردم از آن فرار کنند، بلکه اقتدار آن است که برای گرفتن حق مظلومان بکاربرده شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان، افزود: روح دولت کریمه امام زمان(عج) چنان است که کسی فکر نمی کند برای به دست آوردن حق خودش مشکل دارد و در این دولت، هیچ کسی مورد تعرض واقع نمی‏شود.

وی، خصوصیت های دولت کریمه را برشمرد و تصریح کرد: " تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ"،  و " تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ"  از ویژگی های دولت کریمه است.

این کارشناس مسایل دینی اذعان داشت: در دولت امام زمان آنچه که ریشه کن خواهد شد، ریشه نفاق و منافقین است، زیرا تهدید اصلی برای جامعه همین نفاق و منافقین هستند، که در ظاهر خوب حرف می‏زنند؛ ولی در باطن آنها چیز دیگری است.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به وظایف مؤمنین در راستای تحقق دولت کریمه اظهار کرد:  براساس این فراز از دعای افتتاح "وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ فِی سَبِيلِكَ"، ما باید دعوت کننده دیگران به سوی خدا باشیم.

وی، کارهای گروهگرایی، حزب گرایی و جناح بازی را نوعی دعوت به سوی خود دانست و تأکید کرد: در مسیر دعوت به خدا، چپ و راست معنا ندارد. باید نتیجه فرماندهی  و تبلیغ و عمل هر انسان علاقه مند به دولت کریمه، جلب افراد به سوی خدا باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان، گفت: خصوصیت بارز افراد فاسد و ستمگر، خضوع در برابر ابرقدرت ها و گردنکشی در برابر مردم مظلوم و ضعیف است، که نمونه آن را در آل سعود می بنیم.

وی افزود: انسان باید روح اطاعت در برابر خدا و اولیای خدا داشته باشد، امروز هم اگر کسی به حرف ولی فقیه گوش ندهد، دروغ می گوید دوستدار امام زمان(عج) است؛ زیرا این فرد اصلاً تمرین اطاعت ندارد.

گفتنی است: مولودیه خوانی در مدح امام مجتبی علیه السلام از دیگر برنام های این مراسم در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام بود.

ارسال نظرات