حجت الاسلام حسینیان گفت: منش و سیره اهل بیت(علیهم السلام) در تمام ابعاد زندگی بهترین سبک زندگی برای همه انسانهاست.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۵۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان به نیمه ماه مبارک رمضان، جشن میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در ناحیه مقاومت عشایری استان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن حسینیان در این مراسم ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و آروزی قبولی طاعات وعبادات در ماه پر خیر وبرکت رمضان، به تشریح اوصاف اهلبیت و امام مجتبی علیه السلام پرداخت.

 وی، گفت: ماه مبارک رمضان ماه تلاوت و انس و توجه به قرآن کریم است. چگونگی مواجه شدن و بهره‏مندی از قرآن را باید از سیره امام حسن مجتبی(علیه السلام ) آموخت. حضرت در زمان تلاوت قرآن توجهی تام و تمام به آیات داشتند گو اینکه خود را با تمام وجود در محضر خدای متعال می دیدند و محتوای آیات را با تمام وجود درک می کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت عشایری استان، خاطر نشان کرد: امام مجتبی علیه السلام، وقتی به آیات مربوط به قبر و قیامت و بعث و نشور و بهشت و جهنم می رسیدند، مضطرب و نگران می شدند و می گریستند و از خداوند متعال، رسیدن به بهشت و دوری از جهنم را درخواست می کردند، همچنین وقتی به عبارت«یا ایها الذین آمنوا» می رسیدند با تمام وجود عرض می کردند: «لبیک اللهم لبیک».

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی علیه السلام در وقت آماده شدن برای نماز و وضو گرفتن رنگ از رخسار مبارکشان می پرید و وقتی به درب مسجد می رسیدند سر را بلند کرده و عرض می کردند« ای نیکوکار، بدکار به درب خانه ات آمده پس از زشتی هایی که نزد من است به خوبی هایی که نزد توست درگذر ای بزرگوار».

حسینیان همچنین بیان کرد: منش و سیره اهل بیت(علیهم السلام) در تمام ابعاد زندگی بهترین سبک زندگی برای همه انسانهاست و بویژه ما پاسداران باید این الگوهای ناب را چراغ راه خود قرار دهیم.

وی افزود: عزت و عظمت و جایگاه رفیع ائمه معصومین(علیهم السلام) نزد خدای متعال مرهون این توجهات خاص و تزکیه و تهذیب نفس ایشان در مرتبه عالی است و ما به عنوان محبان و پیروان این ذوات مقدسه باید تلاش کنیم خود را به ایشان نزدیکتر کنیم.

این کارشناس مسایل دینی در پایان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به سیره ی عملی اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و توجه بیشتر به تزکیه نفس و تهذیب است.

 

ارسال نظرات