خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته ۷۰ اقدام پیشگیرانه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۰۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، عزیز سهندی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های سال جدید، اظهار کرد: کمیته امداد استان در سال گذشته ۷۰ اقدام پیشگیرانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده است.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه کمیته امداد آذربایجان‌غربی در پنج حوزه اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مسائل مربوط به مناطق حاد و بحرانی صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره و مداخله در بحران جهت پیشگیری از اعتیاد، حمایت از زنان و فرزندان مددجوی معتاد در حال ترک، انعقاد تفاهم‌نامه با بهزیستی در راستای اشتغال افراد بهبود یافته و ارائه بسته‌های مختلف تشویقی به بهبود یافتگان از اهم اقدامات کمیته امداد استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد است.

وی تصریح کرد: کنترل مهاجرت و حاشیه نشینی، ارائه طرح‌های عمرانی و خوداشتغالی روستائیان به منظور مقابله با مهاجرت، تشویق به مهاجرت معکوس با ارائه تسهیلات و طرح‌های اشتغال روستایی، آموزش مهارت‌های زندگی به مددجویان حاشیه نشین، آموزش مهارت‌های فرزندپروری به مددجویان حاشیه نشین، خدمات حقوقی و قضایی و بهسازی منازل مددجویی در حاشیه شهرها از اقدامات شایان کمیته امداد استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه نشینی است.

سهندی با اشاره به اهتمام کمیته امداد آذربایجان‌غربی برای کاهش مشکلات اجتماعی ناشی از طلاق، عنوان کرد: این نهاد به منظور کاهش مشکلات ناشی از طلاق، اقدامات متعددی همچون شناسایی عوامل منجر به اختلاف همسران، مشاوره‌های پیش از ازدواج، معرفی زوج‌ها به مشاوران و اداره حقوقی کمیته امداد، آموزش کنترل خشم، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوج‌ها، آموزش مهارت‌های زندگی به زنان مطلقه، ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب و اشتغال‌زایی برای آنها را ارائه کرده است.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با گسترش مفاسد اخلاقی در جامعه اسلامی، بیان کرد: کمیته امداد آذربایجان‌غربی در این راستا اقدامات متعددی همچون آگاه سازی مددجویان از مشکلات خانوادگی، آگاه‌سازی از عواقب شوم فرار از خانه، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متنوع اخلاق و آموزش‌های مقابله با مشکلات اخلاقی برای مددجویان را انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین شناسایی مددجویان آسیب پذیر، ارائه خدمات اورژانسی به خانواده‌های در معرض بحران، اجرای طرح‌های مشاوره‌‌ و انعقاد قرارداد با سازمان‌های مختلفی همچون بهزیستی، سازمان بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، انجمن وکلای دادگستری و دانشگاه‌ها از سایر اقدامات پیشگیرانه کمیته امداد آذربایجان‌غربی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظرات