فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت:سوم خرداد، روز افتخار ملي جمهوري اسلامي است كه باعث آزادسازي خرمشهر قهرمان به دست رزمندگان اسلام شد و اين نقطه عطفي در دوران دفاع مقدس به حساب مي آيد.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۰۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛محسن احمدی تباراظهار داشت: يكي از اهداف مهم و استراتژيك اقتصادي و نظامي كه از نخستين روز شروع جنگ تحميلي مورد توجه رژيم بعث عراق بود، بندر خرمشهر بود كه آزادسازي آن نقطه عطفي در دوران دفاع مقدس است.

 

وي با بيان اينكه فتح خرمشهر بزرگ زريني در تاريخ انقلاب است، تصريح كرد: مقاومتي كه در خرمشهر ايجاد شد، اراده جنگ را در نظاميان عراق متزلزل كرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه ابهر با اشاره به مقاومت ٣٤ روزه مردم خرمشهر در برابر متجاوزان بعثی اظهار کرد: خرمشهر ٥٧٥ روز در اشغال نیروهای بعثی بود که سرانجام در ساعت ١١ صبح روز سوم خرداد ١٣٦١ به دست رزمندگان پرتوان اسلام فتح شد.

 

 احمدی تبار با بیان اینکه طبق فرموده امام خمینی (ره)خرمشهر را خدا آزاد کرد،افزود: شهدا ، ايثارگران و رزمندگان اسلام با توكل به خدا، فداكاري ، رشادت، استقامت ، مقاومت ، تبعيت از ولايت  و اخلاص پيروزي حماسه سوم خرداد را رقم زدند.

 

این مسئول از اجرای بیش از 60 عنوان برنامه به مناسبت هفته ایثار و مقاومت در سپاه ناحیه ابهرخبر دادوگفت:  همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، فضا سازی در سطح شهرستان ، گرامیداشت روز سوم خرداد درحوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج ، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای ابهر ، هیدج و صائین قلعه ، دیدار از خانواده های معظم شهدا و ایثار گران ، تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ،  برگزاری نشست های مختلف کتاب خوانی  با موضوع ایثار و مقاومت در طول هفته، برگزاری نشست های بصیرتی و برگزاری نمایشگاه کتاب ایثار و مقاومت از جمله مهم ترین این برنامه هاست.

 

وی تصریح کرد: برگزاری باشکوه این مناسبت‌های بزرگ که تاریخی ماندگار از خلوص و مردانگی و ایمان است، در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

 

 

ارسال نظرات