باواکنش سریع ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم ۴۷۳ تن برنج گران در مشهد کشف شد

اواخر هفته گذشته در پی انجام اقدامات شناسایی و میدانی توسط نیرو‌های اطلاعات و عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم مشهد بیش از نیم تن برنج پاکستانی که در انبار‌ها نگهداری و گرانتر از قیمت واقعی در حال عرضه بودشناسایی و با دستور مقام قضایی و همراهی کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی توقیف شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۹۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ گزارش قابل تقدیر مردمی چندی پیش اطلاعات مردمی به فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم منعکس شد که حکایت از اقدام خزنده برخی عمده فروشان و دلالان فعال درحوزه خرید و فروش برنج داشت.

باتوجه به همین اخبار واصله بود که با دستور سرهنگ «کوکبی» چندین تیم از نیرو‌های بسیج برای بررسی گزارشات مردمی که در آن اشاره شده بود مقادیر زیادی برنج در چندین انبار سطح شهر مشهد دپو و عاملان این اقدام در حال فروش این کالا بالاتر از قیمت به مردم هستند، وارد عمل شدند.

دستور دادستانی برای جلوگیری از سودجویی عظیم پس از حضور تیم‌های عملیاتی و تحت کنترل گرفتن نامحسوس ورود و خروجی انبار ها، پی برندکه ورود و خروج غیر منطقی برنج در آنجا در حال انجام است. از سوی دیگر تعقیب برخی وانت‌های که از انبار‌ها برنج بارگیری کرده بودند این واقعیت را نمایان کرد که محموله‌ها در برخی فروشگاه تخلیه و هر کیسه آن حدود ۴۰ هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی به مردم فروخته می‌شود. باتوجه به شناسایی این حجم وسیع تخلف در سطح شهر مشهد، ماجرا به اطلاع جانشین دادسرای انقلاب مشهد رسید.

با توجه به اهمیت ماجرا بود که قاضی دشتی فدکی دستوری به قید فوریت صادر و از نیرو‌های عمل کننده و کاشف خواست تا همراه با کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت به محل مراجعه و تمامی محموله‌ها را توقیف کنند.

کمی بعد کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت به همراه نیرو‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم وارد عمل شده و طی پنچ اقدام هماهنگ و سلسه وار تمامی انبار‌های مشکوک را در مناطق، بابا نظر، مفتح، سپاد و شهید صدر مورد بازرسی قراردادند.

این اقدام باعث شد تا پرده تخلفی عظیم برداشته شود و از مقادیر زیادی برنج پاکستانی از انبار‌ها کشف شود. بررسی مستندات برخی بارنامه‌ها نشان می‌داد که تعدادی از محموله‌ها به جای تحویل در یک شهرستان دیگر سر از مشهد در آورده اند. حتی دریکی از انبار‌ها تعدادی زیادی کیسه خالی برنج و دوستگاه دوخت سرکیسه وجود داشت که این احتمال متصور می‌کرد که در محل برنج‌های نامرغوب برند سازی و با نام و نشان درجه یک راهی بازار می‌شده است.

گرانفروشی و احتکار قطعی در پرونده کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان در این رابطه گفت: پس ازوصول دستور قضایی از سوی نیرو‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم که به ماجرای مهمی اشاره داشت به سرعت همراه با تیم‌های عملیاتی انبار‌های محل نگهداری برنج را در پنج نقطه مورد بازرسی قرار داده و مشخص شد بیش از ۵۲۰ تن برنج پاکستانی در محل دپو شده است.

مهدی مقدسی ادامه داد: مدارک مالکان بار به سرعت اخذ و تحقیقات ما در این باره آغاز و مشخص شد افرد سودجو دست به گرانفروشی عظیمی در این زمینه زده اند.

از سوی دیگر بررسی یکی مستندات و گزارش کارشناسان مشخص کرده که حدود ۴۷ تن از محموله دارای تخلف احتکار است. در کنار این اقدام حدود ۱۶ تن حلب ۱۶ کیلویی روغن هم که گرانفروشی آن محرز بود در محل کشف شد.

وی در حالی که عنوان می‌کند عرضه ۵۲۰ تن محموله توقیفی بادستور قضایی با قیمت مصوب در نقاط کم برخوردار شهرطبق زمانبندی آغاز شده، و پرونده متخلفان تحت عنوان گرانفروشی واحتکار تنظیم و به دادسرای انقلاب ارسال و در اختیار مقام قضایی قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها