همایش جهاد همبستگی ملی با محوریت هر مسجد یک خانه و با هدف کمک و یاری‌رسانی به هموطنان آسیب‌دیده و سیل‌زده در شهرستان پارس آباد مغان کلید خورد.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۷۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ا زاردبیل، جهاد همبستگی ملی در سراسر کشور با محوریت مساجد اجرا می شود به گونه ای که هر ‏مسجد در بازسازی و نوسازی یک واحد مسکونی، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک مدرسه مشارکت کرده و هر کسبه و تاجر هم در تامین ‏یک یا چندین قلم کالا سهیم خواهد بود.

بر این اساس، امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، امام جماعت و هیات امناء مساجد و فرماندهان پایگاه‌های شهرستان پارس آباد همایش جهاد همبستگی ملی در راستای اجرای طرح هر مسجد ساخت یک خانه در مناطق زلزله‌زده در مهدیه دارالقرآن پارس آباد برگزار شد.

جهاد همبستگی ملی در واقع یک دعوت عمومی از تمامی مردم برای ساختن حماسه‌ای دیگر در کشورمان است و همانگونه که مقام معظم رهبری تصریح فرموده‌اند کمک به مردم سیل‌زده حوادث اخیر جهاد است، بر این اساس پیگیری و اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه» که بر پایه طرح «جهاد همبستگی ملی» و به منظور کمک به تأمین مسکن، کالای اساسی مورد نیاز خانواده‌های سیل‌زده و ساخت مدارس در این مناطق نیز جهادی نیکو و ضروری است.

امام جمعه پارس آباد در همایش جهاد همبستگی ملی این شهرستان گفت: محور قرار گرفتن مساجد همانطور که در دوران دفاع مقدس سبب رونق بخش پشتیبانی کمک‌های مردمی در زمینه جذب، تقسیم‌بندی و توزیع مناسب شده بود، در این برهه زمانی نیز موجب ساماندهی این کمک‌ها خواهد شد.

حجت الاسلام سید سعید رشادی با بیان اینکه طرح «جهاد همبستگی ملی» بیانگر عزم ملی و همبستگی عمومی برای یک حرکت جهادی در بازسازی مناطق سیل زده است، افزود: شهرستان پارس آباد با استفاده از تمام ظرفیت ها در این طرح مشارکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز شاهد کمک های مردم پارس آباد به سیل‌زدگان بودیم، اضافه کرد: مردم شهرستان پارس آباد با توجه به روحیه نوع دوستی که دارند، همواره در کمک به همنوعان خود پیشتاز بوده‌اند و از این‌رو امیدوار هستیم این بار نیز شاهد حضور چشمگیر مردم و مسئولان در جهاد همبستگی ملی باشیم.

امام جمعه پارس آباد خاطرنشان کرد: مساجد، مدارس، پایگاه‌های مقاومت بسیج، بانک‌ها، اصناف و بازاریان، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد با استفاده از موجودی و امکانات در دسترس در اجرای طرح همبستگی ملی حضور موثر داشته باشند.

در ادامه این همایش، فرماندار پارس آباد نیز با با بیان اینکه مردم شهیدپرور این شهرستان همواره در صحنه بوده و از نظام و انقلاب پشتیبانی می کنند، گفت: مردم هر جا که نیاز به حضور در صحنه باشد آمادگی خود را اعلام می کنند و این بار نیز در قالب جهاد همبستگی ملی با محوریت هر مسجد یک خانه به یاری همنوعان خواهند شتافت.

ارسال نظرات