گزارش بسیج از نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت:
اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اختصاص ۵۰ میلیون تومان از شهرداری رشت برای سفر به مقر یونسکو به علت عدم خروجی طرح شهر خلاق خوراک مخالفت کردند.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۴۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
اعضای شورای شهر رشت با اختصاص هزینه سفر به مقر یونسکو مخالفت کردند
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای این شورا و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور بررسی آخرین وضعیت احداث موزه دفاع مقدس و همچنین بررسی لوایح مختلف عصر امروز در رشت برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: در صورت صلاحدید اعضای شورا طی سفری به تهران، در وزارت کشور بحث صدور ابلاغ حکم شهردار رشت را پیگیری کنیم تا ایشان هر چه سریع‌تر کار خود را در شهرداری آغاز کنند.

سید امیرحسین علوی گفت: در وضعیت کنونی کشور که دشمن با تمام امکانات در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی است بایستی با تمام توان خود و با حفظ شرایط موجود با صلابت از این بحران عبور کنیم و حافظ منافع کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی صلابت کشور را مدیون نیرو‌های نظامی دانست و تصریح کرد: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، در حال حاضر نسل مدیریتی ایران در حال تغییر است و افراد با تجربه‌تر در حال انتقال تجربه‌های خود در زمینه‌های مختلف به جوانان هستند و همه ما باید برای پاسداشت این ارزش‌ها تلاش کنیم.

علوی با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس در شهر رشت خاطرنشان کرد: احداث یک موزه مناسب که در شأن بیش از ۸ هزار شهید استان گیلان در دوران دفاع مقدس باشد بسیار اهمیت دارد و همه اعضای شورا وظیفه دارند تمام حمایت‌های لازم در این رابطه را با مسئولان و نهاد‌های مربوطه داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: موزه مربوط به دوران دفاع مقدس در رشت کم کم در حال آماده شدن است و امیدوارم با مساعدت همه مسئولان استان و همچنین اعضای شورای شهر رشت مراحل تکمیل این طرح ارزشمند به خوبی پیش رود.

عباس بایرامی با تبریک سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر به دست رزمندگان غیور ایرانی معادلات منطقه را به هم ریخت و رشادت‌های رزمندگان ما باعث تعجب و شگفتی جهانیان شد؛ بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند و استان گیلان ۲۶۰ شهید را در این عملیات تقدیم نظام کرد.

وی با بیان اینکه پنج هزار کیلومتر از خاک ایران طی عملیات بیت‌المقدس از دشمن پس گرفته شد تصریح کرد: رزمندگان ما در این عملیات توانستند برای نخستین بار از رودخانه کارون عبور کنند در حالیکه دشمن هرگز گمان نمی‌کرد که رزمندگان ما با تجهیزات کم بتوانند از پس چنین کاری برآیند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: از اعضای شورا انتظار داریم که برای تکمیل تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ثبت و ضبط آن به ما کمک کنند، همچنین هزار و ۲۵ دانشنامه درباره دفاع مقدس در حال حاضر موجود است، اما کامل نیست و از همه مسئولان و اعضای شورا می‌خواهم که در این رابطه مساعدت لازم با ما را داشته باشند.

بایرامی با اشاره به دو یادمان شهدای گمنام در شهر رشت تاکید کرد: در حال حاضر دو یادمان شهدای گمنام در شهر رشت وجود دارد که یکی از آن‌ها در بوستان ملت رشت واقع شده است و از اعضای شورا تقاضا می‌کنم که جهت رفع نقایص این یادمان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با گله‌مندی از تاخیر ۱۲ ساله در تکمیل موزه دفاع مقدس در استان گیلان اظهار داشت: در گذشته برای پیدا کردن زمین مناسب برای احداث این موزه مشکل داشتیم که در حال حاضر رفع شده است و طراحی سازه‌ای و معماری این موزه در زمینی که متعلق به سپاه است و موقعیت جغرافیایی خوبی نیز دارد، انجام شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز در این جلسه تصریح کرد: موزه دفاع مقدس از حیث انتقال میراث معنوی آن دوران به نسل‌های بعد بسیار حائز اهمیت است و متولیان استانی و شهرستانی باید با داشتن تعامل سازنده با یکدیگر برای رسیدن به فاز اجرایی عملیات تکمیل این موزه اقدام کنند.

محمدحسن عاقل‌منش خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح از شهرداری رشت در نظر گرفته شده است و باید هر طور که شده با کمک نهاد‌های مختلف و حتی کمک‌های مردمی عملیات اجرایی این موزه تا قبل از شروع هفته دفاع مقدس آغاز شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص تعلق گرفتن ۵۰ میلیون تومان از محل شهرداری رشت تحت عنوان هزینه سفر چند تن از اعضای این سازمان به یونسکو گفت: تاکنون هیچ دستاوردی در رابطه با طرح شهر خلاق خوراک مشاهده نشده است و تعلق این هزینه از طرف شهرداری هیچ دستاوردی جز بدبین کردن مردم به شورای شهر رشت ندارد.

بهراد ذاکری با انتقاد از اینکه هنوز هیچ بستری برای ترویج غذا‌های سنتی گیلان به وجود نیامده است خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم پولی را از بیت‌المال هزینه کنیم باید ببینیم که آیا سودی برای شهر و مردم دارد یا خیر و با توجه به تجربیات ناموفق گذشته با پرداخت این هزینه از شهرداری رشت مخالفت می‌کنم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این رابطه اظهار داشت: بنده هیچ مخالفتی با سفر‌هایی که دستاورد مثبتی برای مردم شهر رشت داشته باشد ندارم، اما در دو سال گذشته هیچ برنامه مدونی از برنامه‌های شهر خلاق خوراک ندیدیم.

فاطمه شیرزاد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای آماده کردن زیرساخت‌های شهر خلاق در رشت در نظر گرفته شود و دکه‌های غذا در خیابان شهدای ذهاب ساماندهی شود؛ در حال حاضر با وجود مشکلات زیاد در شهر رشت هنوز هیچ خروجی از سفر‌های گذشته یونسکو مشاهده نشده است و من نیز با این طرح مخالف هستم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی نیز در این جلسه اظهار داشت: از حسنی، نماینده مردم رشت درخواست دارم که مراقب رفتار‌های خود باشد؛ امضای اخیر ایشان با نمایندگان آذربایجان برای استیضاح وزیر ورزش جای تاسف دارد و باعث می‌شود که ما از حمایت خود از ایشان پشیمان شویم.

فرهام زاهد تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدامی از سمت شورا و سایر نهاد‌های دولتی در رابطه با جذب گردشگر و استفاده از مواهب طبیعی گیلان رخ نداده و هر چه که بوده در قالب بخش خصوصی اتفاق افتاده است؛ ما هنوز نتوانستیم غذا‌های سنتی گیلان را به طور کامل به سایر استان‌های کشور معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که تا هم اکنون در زمینه شهر خلاق خوراک چه اقداماتی شده است و چه کار‌هایی باید برای سنوات آینده انجام دهیم گفت: باید مشخص شود که وظیفه ما در قبال یونسکو چیست و چه امتیازی باید از آن‌ها کسب کنیم؛ باید بدانیم که بیت‌المال را در کجا هزینه می‌کنیم، از این رو مشخص شدن این قضیه که برند شهر خلاق خوراک به نام چه کسی بوده، ضروری است.

نائب رئیس شورا و عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری نیز در این جلسه در رابطه با انعقاد قرارداد با شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری رشت به منظور تامین رانندگان استیجاری افزود: از فعالیت شرکتی که بتواند سوددهی سالانه داشته باشد و به وضعیت پرسنل شهرداری رسیدگی کند استقبال می‌کنیم، اما شرایطی نیز باید در این رابطه لحاظ شود.

رضا رسولی تاکید کرد: شهرداری رشت امکان تفحص و دسترسی درباره فعالیت‌های این شرکت ندارد و این ایراد باید رفع شود، همچنین انتقال سهام به کارکنان باید با مساوات باشد و اقدامات لازم برای جایگزین کردن جوانان با بازنشستگان در سال ۹۸ انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات