سید ساجد یعقوبی
فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار در گفت‌وگو با بسیج:
فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار گفت: مساجد مرکز هویت و انسان‌سازی در تاریخ هستند؛ هرچند ممکن است اکنون تحولاتی رخ داده باشد اما در گذشته مرکز علم و دانش و بخش حیاتی جامعه و مرکز رسیدگی به امور حساس مردم بود.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۳۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

مساجد مرکز هویت و انسان‌سازی در تاریخ هستند

سرهنگ پاسدار یوسف اختری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اردبیل اظهار داشت: در ماه مهمانی خدا در گوشه گوشه تکایا و مساجد نوای قرآن به گوش می رسد از این رو امور جوانان بیله سواری هم مانند سالهای گذشته و به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن و مفاهیم قرآنی اقدام به برگزاری کلاس های جزء خوانی قرآن کریم می پردازند.

وی افزود: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم رشد شکوفایی معنوی مخاطبان و انس با قران کریم و همچنین احیای سنت اسلامی در ماه مبارک رمضان می باشد و حضور جوانان در این محفل نورانی باعث ایجاد لحظاتی معنوی وعرفانی در مرکز امور جوانان شده است.

فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار با اشاره به برنامه های قرآنی مساجد گفت: مساجد مرکز هویت و انسان‌سازی در تاریخ هستند؛ هرچند ممکن است اکنون تحولاتی رخ داده باشد، اما در گذشته مرکز علم و دانش و بخش حیاتی جامعه و مرکز رسیدگی به امور حساس مردم بود.

وی ادامه داد: مساجد نقش تمدن‌ساز دارند؛ قله‌های خوبی ما از مساجد شکل گرفت لذا اگر تاریخ را مطالعه کنیم شاهد خواهیم بود که هویت بزرگان از این اماکن مقدس شکل گرفته است.

اختری با اشاره به نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: وقت انقلاب آغاز شد مساجد محل شکل‌گیری بسیج و بزرگ‌ترین نهضت‌های مردم بودند و در دوران دفاع مقدس نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

ارسال نظرات